۱۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۳۰۳۵۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان شرقی گفت: اسلام و ولایت سرمایه ای پایان ناپذیر برای ملت ایران بوده و دشمنان هرگز قادر به شکست این ملت نخواهند بود.
عليرضابيگي، استاندار آذربايجان شرقي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمد علیرضا بیگی، استاندار آذربایجان‌شرقی، روز گذشته در جمع خانواده های شهدا و ایثارگران شهرستان عجبشیر با بیان این‌که ملت ایران در طول 33 سال گذشته همواره از برکات وجودی ولایت فقیه بهره‌مند بوده است، اظهار داشت: اسلام و ولایت سرمایه ای پایان ناپذیری برای ملت ایران بوده است.

وی با تاکید بر این‌که هم اکنون به برکت اسلام و نظام ولایی، ابرقدرت‌های جهان در مقابله با ملت ایران به زانو در آمده اند، تصریح کرد: اسلام و ولایت عامل دشمنی اصلی استکبار جهانی با ملت ایران است، همانطور که رهبری فرمودند که نگرانی دشمن از ایران هسته ای نیست بلکه دشمنان با ایران اسلامی مخالفند.

بیگی تبعیت از ولایت را تنها شرط پیروزی مقابل استکبار جهانی دانست و خاطرنشان کرد: امام راحل فرموده که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد؛ به‌حق ملت ایران همواره این توصیه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را نصب‌العین قرار داده اند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که ایران اسلامی در سایه رهنمودهای ولی فقیه، قله های عزت، شرف و استقلال را فتح خواهد کرد، ادامه داد: خانواده‌های شهدا الگویی تمام عیار از ولایت‌مداری برای ملت محسوب می شوند، چراکه با لبیک به فرمان رهبری فرزندان خود را برای بقای نظام تقدیم اسلام کردند.

وی تصریح کرد: کشورهای متخاصم به رغم اظهار نظرهایی که علیه ایران می کنند، به این نتیجه رسیده اند که غرب با مناقشه ای که بر سر برنامه هسته ای به راه انداخته در پی تضعیف یک کشور مسلمان است تا همچنان استیلای نظامی اسراییل را در منطقه حفظ کند.

بیگی مهم‌ترین هدف استکبار جهانی را تضعیف نقش ولایت و براندازی نظام اسلامی دانست و گفت: به رغم این دشمنی ها مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی در مقابل توطئه های بی شمار دشمنان ایستاده و خم به ابرو نیاورده اند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود رسیدگی به وضعیت خانواده‌های شهدا را رسالت مسؤولان دانست و اظهار داشت: خدمت به خانواده شهدا ا اقدامی فرهنگی و ارزشمند است، چراکه خانواده های شهدا ،ایثارگران و جانبازان، بزرگترین سرمایه های معنوی انقلاب و ملت هستند.

وی دلجویی از خانواده های شهدا و ایثارگران را ادای دین به ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست و افزود: وظیفه بیمه شدن انقلاب اسلامی از هرگونه تعرض از برکت وجودی خانواده‌های شهدا و ایثارگران است.

«رازهای دره درینا» و «آسمان مال ماست» منتشر شد

دو فیلم‌نامه‌ بلند سینمایی در قالب کتاب با عناوین «رازهای دره درینا» و «آسمان مال ماست» از جدیدترین آثار سینمایی حسن نجفی به همت انتشارات ریتم منتشر شد.

هریک از این آثار در قطع رقعی 64 صفحه با شمارگان 3300 نسخه و با موضوع جهان اسلام و اجتماعی- مذهبی چاپ و منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، «رازهای دره درینا» با موضوع جهان اسلام، یک فیلمنامه سیاسی و داستان دختر جوان وکیلی است که با بدست گرفتن پرونده‌ای در ارتباط با کشتار جنگ بوسنی وارد ماجراهای  غیرقابل پیش‌بینی می‌شود.

دیگر اثر اجتماعی این نویسنده و کارگردان سینما، با عنوان «آسمان مال ماست» دارای تم مذهبی و قصه زنی به نام مهتاب است که در دوره ریاضت اقتصادی با چنگ و دندان جلوی فروپاشی خانواده خود را می‌گیرد.

حسن نجفی که آخرین ساخته سینمایی‌اش با عنوان «آسمان هشتم» چندی پیش در شهر جاکارتا اندوزی اکران ویژه داشت، هم‌اکنون در حال آماده‌سازی و پیش‌تولید جدیدترین اثر سینمایی خود می‌باشد.

نجفی، در مقام مؤلف و کارگردان سینما، ساخت 2 فیلم بلند سینمایی و تألیف 10 عنوان کتاب در زمینه نمایشنامه، فیلمنامه و مجموعه داستان‌های کوتاه را  در کارنامه هنری خود داشته و مجموعه «یک دهکده آواز» و «نشانه‌های سفر» (آموزشی سینما) را نیز در دست انتشار دارد.

نشست تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی در تبریز برگزار می شود

نشست تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی در آذربایجان‌شرقی با نگاهی به کتاب «اعدامم کنید» خاطرات محمد‌حسن عبد‌یزدانی، یکشنبه 21 خردادماه در دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

خاطرات «اعدامم کنید» مرور تاریخ 50 ساله منطقه آذربایجان و نقش و حضور نیروهای مذهبی تبریز در عرصه اجتماع را دربر دارد. در این کتاب فعالیت‌های مبارزاتی عبدیزدانی به عنوان رابط میان امام خمینی (ره) و شهید قاضی طباطبایی بازگو شده‌اند.

این کتاب حاصل 45 ساعت مصاحبه جمشید دژخوی با عبد یزدانی در سال 1374 است که پس از 10 سال از سوی مهدی نعلبندی بازنویسی و تدوین شده‌اند.

قرار است این نشست از ساعت 18 روز یکشنبه 21 خردادماه در محل دفتر مطالعات به نشانی تبریز- خیابان حافظ- نرسیده به چهاراه حافظ- کوچه شهید فاضلی- پلاک 26 با حضور مهدی نعلبندی نویسنده و محمدحسن عبدیزدانی راوی کتاب برگزار شود.

فرمایشات مقام معظم رهبری فصل الخطاب امور است

حجت الاسلام ذاکری، امام جمعه موقت جلفا، امروز در جمع مردم این شهرستان از عدم نظارت بر قیمت ها از سوی اداره بازرگانی انتقاد کرد و فرماندار و مسؤولان شهرستان جلفا را عامل اصلی افزایش بیکاری و گرانی دانست.

وی با انتقاد از افزایش روز بروز گرانی و بیکاری و عدم نظارت از سوی مسؤولان گفت: فرماندار و مسؤولان شهرستان جلفا هشیار باشند که این مشکلات به غده ی سرطانی تبدیل شده است.

ذاکری فرمایشات مقام معظم رهبری را در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) مورد تاکید قرار داد و افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری فصل الخطاب بوده و نباید مسؤولان به راحتی مسیر راه تعیین و تعریف شده از سوی رهبری را به فراموشی بسپارند.

وی افزود: ملت غیور و آگاه ایران اسلامی با تبعیت محض از ولایت فقیه و با نثار قطرات خون و قربانی کردن جوانان پاک و با ایمان خود انقلاب اسلامی ایران رابه ثمر رساندند و امروز وظیفه همگان است که با ادامه راه آنان و تلاش جهادگونه اسلام ناب محمدی را به جهانیان عرضه کنیم.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به فرمان امام خمینی(ره) در 23خرداد مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی گفت: هدف امام از تشکیل این ستاد اسلامی شدن دانشگاه ها بود.

وی تصریح کرد: تاکید امام خمینی(ره) بر تشکیل این ستاد نمود ثمره انقلاب در دانشگاه ها بود ولی متاسفانه امروز به وضوح شاهد بالعکس عمل کردن به این فرمان در دانشگاه ها هستیم./935/د101/ب

ارسال نظرات