۱۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۳۰۳۶۲
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

پایداری در برابر دشمنان نظام اسلامی از مصادیق تقوا است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه خوی اظهار داشت: صبر در برابر مشکلات و ناملایمات روزمره زندگی و پایداری در مقابل تهدید دشمنان اسلام و مسلمین از مصادیق رعایت تقوا است.
امام جمعه شهرستان خوي
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه شهرستان خوی، امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر، با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: خداوند در قرآن دستور می دهد در برابر مشکلات صبور باشید، با پایداری در مقابل دشمنان از مرزهای خود حراست کنید و از مخالفت فرمان خدا بپرهیزید؛ ازاین رو صبر در برابر مشکلات و ناملایمات روزمره زندگی، پایداری در مقابل تهدید دشمنان اسلام و مسلمین و حراست از سرحدات و مرزهای جامعه اسلامی از مصادیق رعایت تقوا است.

سکوت در برابر منکرات، دشمنی با خدا است

خطیب نماز جمعه شهرستان خوی با اشاره به اجرای طرح تذکر لسانی در خوی و یادآوری این که مسؤولیت امر به معروف و نهی از منکر بر عهده آحاد جامعه است، گفت: امام صادق (ع) می فرمایند اگر کسی منکر را ببیند و بتواند اعتراض کند ولی نکند در واقع دوست داشته خدا نافرمانی شود و هر که دوست داشته باشد خدا نافرمانی شود به دشمنی با خدا برخاسته است.

وی بازدید مسؤولان مربوطه از اماکن عمومی و مغازه‌ها، برگزاری جلسات احکام شرعی به صورت هفتگی برای اصناف، جلوگیری از تبلیغ اجناس خارجی در بازار و تعطیل کردن مغازه‎ها موقع نماز جماعت را از مصوبات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خوی برشمرد که در حال اجرا است.

مقابله با شرارت‎های آمریکا و غرب در منطقه وظیفه آحاد مسلمین است

رییس حوزه علمیه خوی با اشاره به جنایت و شرارت‎های آمریکا و بعضی از کشورهای غربی و اروپایی با همکاری حاکمان عربستان سعودی، ترکیه و قطر در دو کشور سوریه و عراق به منظور مقابله با بیداری اسلامی و اتحاد مسلمانان و به شکست کشاندن مقاومت اسلامی در منطقه به نفع رژیم غاصب در حال احتضار اسرائیل ابراز داشت: نباید مسلمانان اجازه بدهند آمریکا و غرب بیشتر از این به قتل و غارت مسلمانان ادامه بدهند.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی ادامه داد: غیرت اسلامی اجازه نمی دهد مسلمانان هر روز نظاره‎گر کشته شدن برادران دینی خود در سوریه، عراق، پاکستان و افغانستان از سوی استکبار و عوامل آن باشند.

غضب خدا در بحران اقتصادی غرب نمایان است

حجت الاسلام موسوی شکوری با اشاره به اجلاس اضطراری 7 کشور صنعتی در کانادا و در مرحله سقوط قرار گرفتن یونان و اسپانیا گفت: حاکمان خیره سر کشورهای غربی و اروپایی نمی دانند که بحران های اقتصادی و مبارزات مردم علیه آنان قهر و غضب الهی است که در اثر طغیان و ستمگری دامن گیر آنان شده است و تنها راه حل دست برداشتن از ظلم و بی عدالتی و بازگشت به آموزه های دینی است./918/پ203/س
ارسال نظرات