۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۳۰۴۰۳
نماینده ولی فقیه در سپاه اردبیل:

برگزاری یادواره شهدای فرهنگی مظلوم واقع نشود

خبرگزای رسا ـ حجت الاسلام کاملی‌فر با بیان این که برگزاری یادواره شهدای فرهنگی حرکتی ستودنی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان محسوب می‎شود، گفت: نگاهی به وصیت‌نامه شهدا نشان می دهد که تأکید اصلی بر تبعیت از سیره و سلوک ائمه اطهار(ع) و ولایت‌پذیری بوده است.
حجت الاسلام حسن كاملي فر، مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه حضرت عباس(ع) اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل امروز در نشست هم اندیشی ستاد برگزاری یادواره شهدای فرهنگی استان اظهار داشت: تکریم از مقام شامخ شهدا، در حقیقت تکریم شعائر اسلامی است.

وی با بیان این‌که شهدا برای حفظ و احیای ارزش‌های دینی و الهی به فرمان ولای فقیه لبیک گفتند، خاطر نشان کرد: ولایت‌پذیری اصلی‌ترین شاخصه انقلاب اسلامی است که در وصیت و پیام شهدا توصیه به تبعیت و تداوم این راه مشهود است.

حجت الاسلام کاملی فر از شهدای انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس را مصداق کامل شیعه پیرو امامت و ولایت یاد کرد و خاطرنشان کرد: در وصیت‌نامه شهدا تأکید اصلی بر تبعیت از سیره و سلوک ائمه اطهار(ع) و ولایت‌پذیری شده است، به گونه ای که شهدای فرهنگی نیز در تبعیت از این سلوک ارزش‌مدار زبانزد عام و خاص هستند.

وی با تأکید بر تبیین حقایق و ناگفته‌های دوران جنگ تحمیلی به نسل جوان جامعه تصریح کرد: شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در حفظ نظام و نشان دادن عمق علاقمندی به ارزش‌های اسلامی و ایرانی در جبهه‌های جنگ حاضر شدند، نسل جوان باید بداند که هم‌سالان آنها در جنگ تحمیلی برای حفط کیان نظام اسلامی، نارنجک به کمر بسته و زیر تانک رفته است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: شهدای فرهنگی نه تنها با قلم در کلاس های درس بلکه با احساس تکلیف، سلاح بر دست گرفته و در جبهه ها حاضر شدند، در حقیقت برگزاری یادواره شهدای فرهنگی حرکتی ستودنی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان محسوب می شود.

حجت الاسلام کاملی فر با تاکید بر ادامه راه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز تصریح کرد: معلمان و دانش‌آموزان امروز نیز در تبعیت از هم‌سنگران خود در عرصه علم و جهاد مقدس دانش حاضر شده و دلبستگی خود را به نظام و انقلاب نشان داده‌اند.

وی جنگ امروز ملت ایران با استکبار جهانی را بسیار حساس‌تر و مهم‌تر از دوران دفاع مقدس دانست و گفت: اگر نتوانیم نسلی پویا، خلاق و محقق برای آینده نظام تربیت کنیم، به یقین خون شهدا در این میان پایمال خواهد شد، رسالت امروز فرهنگیان بسیار حساس‌تر از گذشته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه اردبیل جهاد در عرصه‎های علمی جنبس نرم‌افزاری و تولید علم را جزو تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و افزود: بهترین سرمایه‌های این کشور با اخلاص و صداقت از جان خود گذشتند تا امروز جوانان ایرانی با حضوری فعال در عرصه‌های علمی نام و یاد امام راحل و شهدا را گرامی بدارند./935/پ203/س
ارسال نظرات