۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۳۰۴۱۰

طرح تربیتی چهره به چهره در مساجد کشور اجرا می‎شود

خبرگزاری رسا ـ معاون ستاد عالی کانون های مساجد از اجرای تربیتی چهره به چهره با همکاری ائمه جماعات و روحانیان در مساجد کشور خبر داد.
تبليغ چهره به چهره


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام سیدعلی‌ خراسانی، معاون ستاد عالی کانون های مساجد کشور، امروز در گردهمایی مدیران مسؤول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل اظهار داشت: کانون‌های مساجد همه ساله خود را نسبت به پرکردن اوقات فراغت نوجوان و جوانان در فصل تابستان مسؤول می داند.

وی با تاکید بر این‌که خلأ‌های فرهنگی و دینی در سطح خانواده‌ها باید شناسایی شود، تصریح کرد: حضور جوانان در مساجد موجب آشنایی بیشتر آنان با آرمان‌های انقلاب و نیز شناخت دشمنان می‌شود، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، محل بیداری و بصیرت نسل جوان هستند.

حجت‌الاسلام خراسانی با اشاره به هجمه گسترده تبلیغی رسانه‌های بیگانه علیه باورهای دینی و عقیدتی ملت‌های مسلمان، افزود: جنگ نرم، در حقیقت جنگ میان افکار، اندیشه‌ها، آرا و نظرات است و در این میان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌تواند نقش مهمی در مقابله با جنگ نرم دشمنان ایفا کند.

معاون ستاد عالی کانون های مساجد با تاکید بر تعامل و همکاری نهادهای مختلف در برنامه‌ریزی‌ مناسب برای پر کردن اوقات فراغت جوانان، خاطرنشان کرد: تحقق این موضوع از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی ناشی از تهاجم فرهنگی بیگانگان جلوگیری می کند.

وی با هشدار نسبت به این مسأله که دشمن سرمایه‌گذاری کلانی برای انحطاط جوانان ایران اسلامی داشته است، گفت: در شرایطی که جهان اسلام با شدیدترین تهاجم رسانه‌ای و تبلیغی رو بروست، اگر نتوانیم جوانان را به سمت مساجد و فعالیت‌های ارزشی سوق دهیم، قطعا با آسیب‌های جدی مواجه خواهیم شد.

حجت‌الاسلام خراسانی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای تربیتی چهره به چهره با همکاری ائمه جماعات و روحانیان در مساجد کشور خبر داد و اظهار داشت این طرح طرح منبعث از روش تبلیغی و تربیتی پیامبر اکرم(ص) است که در ابتدا با حضور افراد محدود آغاز می شود.

وی با بیان این‌که نخستین کانون تربیتی و هدایتی در اسلام از سوی پیامبر اعظم(ص) پی‌ریزی شده است، تصریح کرد: رسالت امروز کانون‌های مساجد الگوپذیری از روش تربیتی و آموزشی رسول گرامی اسلام برای آماده کردن جوانان در جهت مقابله جدی با جنگ نرم با دشمن است.

معاون ستاد عالی کانون های مساجد با تاکید بر نقش محوی مساجد در فعالیت‌‎های فرهنگی و عقیدتی جامعه خاطرنشان کرد: برنامه های مختلفی برای توسعه کمی و کیفی کانون‌های مساجد در سراسر کشور به ویژه در مناطق روستایی پیش‌بینی شده و در حال اجرا است./935/پ203/ب

ارسال نظرات