۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۱۳۰۴۲۴
آیت الله نمازی:

حکم دادگاه فرمایشی حسنی مبارک بازی با خون ملت مصر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان،‌ مصادره انقلاب های اسلامی منطقه را توطئه مشترک استکبار جهانی دانست و حکم دادگاه فرمایشی حسنی مبارک را بازی با خون ملت مصر توصیف کرد.
آيت الله عبدالنبي نمازي، عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم آيت الله نمازي


به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله نمازی با اشاره به تلاش آمریکا برای مصادره انقلاب اسلامی در مصر و تبرئه فرزندان حسنی مبارک توسط دادگاه فرمایشی مصر اظهار داشت: حکم حبس ابد برای حسنی مبارک به منظور فرار از رسوایی صادر شد چراکه مرگ وی نزدیک است.


وی تهاجم سنگین علیه نهضت مسلمانان در مصر، سوریه و عراق را توطئه مشترک آمریکا، اسرائیل، ترکیه و برخی شیوخ خودباخته عرب خواند و افزود: در این راستا تشدید بحران سیاسی و امنیتی در عراق همزمان با وقوع چند انفجار از جمله سازمان اوقاف شیعیان در بغداد صورت گرفته است.

امام جمعه کاشان عدم موافقت با ادامه حضور نظامیان آمریکایی در عراق و ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا توسط نوری مالکی را دلیل تهیه لیست 177 نفره برای استیضاح وی در عراق توسط مخالفانش ذکر کرد.


آیت الله نمازی همچنین بحران در سوریه و انفجار و کشتار دسته جمعی به ویژه قتل زنان و کودکان را به صورت وحشیانه مایه سوایی عاملان توطئه در این کشور و ناشی از پررویی آنها عنوان کرد.


نماینده مجلس خبرگان رهبری با  گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل خاطرنشان کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی نه تنها بر گردن ملت ایران و مسلمانان جهان بلکه بر بشریت حق دارد.


امام جمعه کاشان با اشاره به توطئه‌های استکبار در ایجاد ناباوری و بی‌هویتی در بین مسلمانان از سال‌ها قبل از انقلاب اسلامی ایران بیان داشت: از مهمترین خدمات امام خمینی(ره) به اسلام ایجاد شخصیت و احیای روحیه خودباوری در بین مسلمانان بود.


آیت الله نمازی صلابت، شکست‌ناپذیری در اراده، اخلاص، معنویت و ارتباط با عالم ملکوت را از جمله ابعاد شخصیتی امام راحل برشمرد و یادآور شد: شناخت و معرفی ابعاد مختلف شخصیت و زندگی بنیانگذار جمهوری اسلامی در قالب چندین سخنرانی و کتاب امکان‌پذیر نیست.


امام جمعه کاشان خطاب به مجلس شورای اسلامی توصیه کرد: بند به بند وصیت‌نامه سیاسی الهی امام راحل به قانون تبدیل شود.


به گفته وی طوفان‌هایی که ذرات معلق در آسمان عراق و عربستان را با خود وارد کشور ما می‌کند آثار بسیار مخربی دارد چون بعد از جمله نظامی آمریکا و آثار ناشی از سلاح‌های مخرب خاک عراق را آلوده ساخته و به گواهی کارشناسان آثار مخرب آن تا چند نسل بعد بر روی ملت عراق وجود دارد.


امام جمعه کاشان توصیه کرد: مسئولان بر اجرای قراردادهایی که با کشور عراق در زمینه بیابان‌زدایی بسته‌اند، تسریع بخشند، اجرای این طرح‌ها به ویژه در داخل کشور و در مناطق کویری که عامل سلامت و امنیت اجتماعی است بسیار حائز اهمیت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک آغاز به کار دولت نهم، حرکت بر محور ولایت، تلاش برای حل مشکلات مردم در عرصه‌های معیشت، اشتغال، بهداشت، آموزش عالی، تقویت اقتصادی نظام، توسعه صادرات، کاهش واردات و تعامل بیشتر با مجالس دیگر کشورهای مسلمان به منظور ایجاد وحدت و خنثی کردن توطئه استکبار در ایجاد تفرقه را از جمله انتظارات از این مجلس برشمرد. /924/د102/ج

ارسال نظرات