۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۳۰۴۲۶
نماینده خبرگان رهبری:

تلاش غرب برای زدودن حیا در جوامع بشری متمرکز شده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عاملی بی‌عفتی و بدحجابی را زمینه ترویج بی‌بند و باری در جامعه دانست و گفت: هدف اصلی دشمن و رسانه‌های بی‌گانه ترویج بد‌اخلاقی و بی حیایی در جامعه است.
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، روز گذشته در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل با تاکید بر مقابله جدی با مظاهر بدحجابی در جامعه اظهار داشت: متاسفانه با آغاز فصل سفر صحنه‌هایی در نقاط تروریستی استان مذهبی اردبیل دیده می شود، که در شان نام و صبغه دینی دارالارشاد نیست.

وی با بیان این‌که اولویت در برخورد با بدحجابی بایستی کارهای فرهنگی و توجه به مراتب عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر باشد، تصریح کرد: ارتقای بینش و آگاهی عموم مردم نسبت به فرائض دینی از اهمیت مضاعفی برخوردار است، چراکه گاه دیده می شود، افراد حلال و حرام خود را نیز نمی دانند.

امام جمعه اردبیل تأکید کرد: متولیان اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید به صورت جدی با مظاهر بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه برخورد کنند و اجازه ندهند ارزش‌های نظام اسلامی و مبانی اعتقادی جامعه ما به خاطر برخی سهل‌انکاری‌ها زیر سژوال برود.

وی امر به معروف و نهی از منکر را ضامن اجرای احکام دینی در جامعه دانست و افزود: ضرورت مقابله با مظاهر بدحجابی به قدری بالا است که تأثیرگذار در دیگر مسائل فرهنگی و عقیدتی جامعه نیز خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی اقدامات پیشگیرانه و ارتقای بینش دینی را مهم‎ترین مساله در ترویج فرهنگ اسلامی در سطوح مختلف اجتماعی دانست و اظهار داشت: از فعالان رسانه‌ای به ویژه صدا و سیما انتظار می رود تا با تولید برنامه‌های متنوع در این حوزه به ویژه تقویت امر به معروف و نهی از منکر و برخورد با بدحجابی و بی‌حجابی در سطوح مختلف این اصل را در جامعه نهادینه کنند.

امام جمعه اردبیل با تأکید بر این‌که بی‌تعصبی نسبت به احکام دینی، زمینه را برای به ثمر رسیدن اهداف دشمنان در جوامع اسلامی فراهم می کند، افزود: امروزه تلاش های غرب برای سوق جوامع بشری به سوی بی حیایی و زدودن اخلاق از این جوامع متمرکز شده است.

وی بی‌عفتی و بدحجابی را زمینه ترویج بی‌بند و باری در جامعه دانست و افزود: هدف اصلی دشمن و رسانه‌های بیگانه ترویج بد‌اخلاقی و بی حیایی در جامعه است، امروزه هزاران شبکه ماهواره و تارنمای اینترنتی به دنبال ترویج فساد و بی‌بند و باری میان جوانان مسلمان هستند، باید هوشیار بود و استراتژی واحدی در مقابله با جنگ نرم دشمنان اتخاذ کرد.

همچنین سید حسین صابری، استاندار اردبیل، از فعالیت چهار پایگاه امر به معروف و نهی از منکر در استان خبر داد و جلیل بابازاده، فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل بر آمادگی کامل بسیجیان برای مقابله با مظاهر فساد و بدحجابی اشاره کرد./935/پ203/س
ارسال نظرات