۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۱۳۰۵۴۷
از سوی دانشگاه علوم اسلامی رضوی؛

نخستین اردوی آموزشی تربیتی اشراق برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین اردوی آموزشی تربیتی اشراق از سوی کانون غرب پژوهی و اندیشه اسلامی دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار می‌شود.
دانشگاه علوم اسلامي رضوي
هادی عباسی، مسؤول‌ کانون غرب پژوهی و اندیشه اسلامی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: نخستین اردوی غرب‌شناسی این دانشگاه با نام «اشراق» از هشتم تا شانزدهم تیر در تهران برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری تأکیدهای فراوانی نسبت به ضرورت آگاهی جوانان به ویژه طلاب و دانشجویان نسبت به شناخت زمانه و اقتضائات جنگ نرم فرهنگی و تلاش دشمنان در عرصه های مختلف برای تخریب چهره اسلام ناب داشته اند، بیان داشت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی این طرح را برای طلاب و دانشجویان این دانشگاه با حضور استادان برجسته کشوری برگزار می کند.

عباسی خاطرنشان کرد: تبیین مبانی فکری و فرهنگی تمدن مدرن، مؤلفه های مدرنیته، یهود، مهدویت و آخرالزمان، ساختارهای نظام آموزشی موجود، بررسی نسبت اسلام و مدرنیته، رسانه دینی و دین رسانه ای، تولید علم دینی و جنبش نرم افزاری، گفتمان انقلاب و غرب مدرن و... از مباحث ویژه ای است که در این اردو مورد طرح و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در این اردو جهت پیشبرد بهتر برنامه ها افزون بر سخنرانی استادان، جزوه های آموزشی مختلفی در موضوعات گوناگون ارائه می شود.

مسؤول‌ کانون غرب پژوهی و اندیشه اسلامی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با یادآوری این که برگزاری سلسله نشت های مباحثه دانشجویی با حضور فعالان غرب‌شناسی دانشگاه، برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی نیز از برنامه های این دوره می باشد، متذکر شد: کانون غرب پژوهی و اندیشه اسلامی دانشگاه علوم اسلامی رضوی پیش از این نیز به برگزاری نشست های علمی در موضوعات بررسی تمدنی اسلام و غرب از جمله نقش علوم انسانی در آینده انقلاب با حضور رحیم پور ازغدی، دین و تکنولوژی با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی میرباقری، شیعه، یهود و آخرالزمان با حضور رائفی پور، طلبه و ضرورت غربشناسی با حضور مهدی نخاولی و سبک زندگی با حضور محمدصادق کوشکی و ... اقدام کرده است./968/پ202/س
ارسال نظرات