۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۳۰۵۸۳
آیت‌الله علوی گرگانی:

کسی که التزام عملی به ولایت فقیه ندارد در قیامت گرفتار می شود

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی التزام عملی به ولایت فقیه را به عنوان عملی صالح و توشه‌ای برای آخرت دانست و گفت: هرکس در عمل ولایت فقیه و رهبر را قبول نداشته باشد در آخرت نمی تواند پاسخگو باشد.
آيت الله علوي گرگاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی، پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عمل صالح را تنها توشه‌ای دانست که موجب نجات انسان می شود و اظهار داشت: برخی به زبان انسانهای معتقدی هستند ولی اهل عمل نیستند؛ کسی که ولایت فقیه و مقام معظم رهبری را در عمل قبول نداشته باشد در آخرت نمی تواند جواب گو باشد.

وی با تأکید بر این‌که انجام دستورات اسلام در دنیا و آخرت برای انسان مفید است، گفت: هرکس کار خوبی را دنبال کند نتیجه‌اش را می بیند و اگر حدود الهی را رعایت نکند هم در این دنیا و هم در آخرت ضرر می کند؛ به عنوان نمونه یکی از ثمرات مهم عمل صالح در آن دنیا این است که پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) بالای سر مؤمن می آیند.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، در توضیح آیاتی از سوره جاثیه، بیان داشت: خداوند می فرماید هرکس کار شایسته ای انجام دهد سود می کند و هرکس کار بدی مرتکب شود به خودش زیان می رساند، اگر تنها همین آیه را باور و به آن عمل کنیم سعادت مند می شویم.

آیت‌الله علوی گرگانی، عمل به قرآن را موجب سعادت بشر دانست و گفت: در روایت آمده است مبادا از کسانی باشید که قرآن می خوانید ولی مورد لعنت قرآن هستید؛ برای رسیدن به هدف آفرینش و کمال باید قرآن را دستورالعمل زندگی خود قرار دهیم.

انسان بیش از علم به تذکر نیاز دارد

وی با اشاره به برخی از دستورات اسلام و نتیجه عمل نکردن به آنها در این دنیا، افزود: یکی از دانشمندان بررسی کرده است که چرا اسلام وارد شدن به اماکن مقدس را با پای راست مستحب می داند و دریافته است زمانی که انسان دچار سکته می شود به سمت راست خود می افتد و خداوند خواسته است اگر هنگام ورود به مسجد مؤمن مرگش فرا رسیده است داخل حریم امن الهی بیافتد.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: تعلم با تذکر تفاوت بسیاری دارد و بر اساس آموزه های قرآن انسان بیش از علم به تذکر نیاز دارد؛ انسان در طول زندگی مجهولات زیادی را کشف می کند و به واسطه پدر و مادر و استاد علم می آموزد، اما تنها تذکر است که می تواند انگیزه عمل را در انسان ایجاد کند./928/پ202/ج

ارسال نظرات