۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۳۰۶۰۳

22 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور فعالیت خواهند کرد

خبرگزاری رسا ـ معاون برنامه ریزی و توسعه ستاد عالی کانون های مساجد کشور گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه 22 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور فعالیت خواهند کرد.
کانون هاي مساجد


حجت الاسلام علی هاشمی، معاون برنامه ریزی و توسعه ستادعالی کانون های مساجد کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان اظهار داشت: هم اکنون 13 هزار و 500 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور در حال فعالیت هستند.

وی با بیان این‌که این تعداد تا پایان برنامه پنجم توسعه به 22 هزار کانون خواهد رسید، خاطرنشان کرد: اولویت با راه‌اندازی کانون در مساجد روستایی است، چنانکه از مجموع کانون های جدیدالتاسیس تنها 40 درصد به حوزه شهری مربوط می شود.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به این‌که 20 درصد کانون ها در حاشیه شهرها و 40 درصد در روستاها تاسیس می شود، گفت: امسال 2 هزار و 500 کانون در سراسر کشور راه‌اندازی می شود که از این تعداد 232 کانون به صورت تخصصی در عرصه‎‌های مختلف فعالیت خواهند کرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه ستادعالی کانون های مساجد کشور در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جشنواره نخبگان روستایی کانون‌های مساجد کشور خبر داد و اظهار داشت: نخستین دوره این جشنواره 18 تیر ماه سالجاری با حضور 600 نخبه فرهنگ و هنر روستایی کشور به میزبانی شهر مشهد برگزار می شود.

وی با بیان این‌که شناسایی، تقویت و تجلیل استعدادهای نخبگان روستایی از اهداف مهم این جشنواره به شمار می رود، خاطرنشان کرد: این جشنواره در رشته های حفظ و قرائت قرآن کریم، نقاشی، خطاطی، طراحی و رشته های فرهنگی و هنری برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه همچنین از برپایی نمایشگاه توانمندی های کانون های مساجد خبر داد و گفت: این نمایشگاه‌ها در 2 مرحله استانی و ملی با هدف معرفی ظرفیت ها و توانمندی های 20 ساله کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سراسر کشور برگزار می شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه ستادعالی کانون های مساجد کشور با بیان این‌که نمایشگاه‌های استانی به صورت همزمان در سراسر کشور از 31 مرداد همزمان با هفته جهانی مساجد گشایش خواهند یافت، افزود: نمایش توانمندی های نرم افزاری و سخت افزاری کانون های مساجد استان ها و ارائه گزارشی از عملکرد این مراکز فرهنگی و هنری اولویت کاری این نمایشگاه است./935/ت303/ب

ارسال نظرات