۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۱۳۰۷۰۹
تا پایان امسال؛

تعداد کانون‌های مساجد گیلان به 600 مرکز افزایش می‌یابد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، تقویت معرفت دینی و آشنایی با حقیقت معارف ناب اسلامی را یکی از مهم‎ترین وظایف کانون‎های مساجد برشمرد و گفت: کانون های مساجد باید زمینه تقویت معارف دینی در جامعه را فراهم کند.
کانون مساجد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، امروز در جمع خبرنگاران سیاست اصلی ستاد عالی امور مساجد کشور را توجه جدی به محتوای برنامه های آموزشی کانون های مساجد مطابق با نیاز روز دانست و گفت: در همین خصوص تاکنون آموزش‌های ویژه آشنایی با مبانی مهدویت، فرقه‌های انحرافی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شده است.

وی، تقویت معرفت دینی و آشنایی با حقیقت معارف ناب اسلامی را یکی از مهم‌ترین وظایف کانون های مساجد برشمرد و افزود: کانون های مساجد باید زمینه تقویت معارف دینی در سطح جامعه را فراهم کند. 

حجت الاسلام پور ابراهیم با اشاره به نقش این کانون‌ها در ترویج فرهنگ دینی در سطح جامعه گفت: امروز کانون‌های مساجد به عنوان مهم ترین سنگر ترویج ارزش های دینی در جامعه نقش آفرین هستند.

مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان این که باید حضور جوانان در مساجد پر‌رنگ‌تر باشد، ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد زمینه را برای حضور حداکثری نسل جوان در مساجد فراهم خواهد کرد.

وی تصریح کرد: حضور جوانان در کانون‌های فرهنگی و هنری بسیار امیدوار کننده است و جوانانی که هر لحظه آماده انجام فعالیت در مساجد و هیأت‌های مذهبی هستند برای خدمت در این مکان ها از یکدیگر سبقت می گیرند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، تقویت معرفت دینی و آشنایی با حقیقت معارف ناب اسلامی را یکی از مهم ترین وظایف کانون های مساجد برشمرد و گفت: کانون های مساجد باید زمینه تقویت معارف دینی در سطح جامعه را فراهم کند.

حجت الاسلام پورابراهیم با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی امروز همه توان خود را برای بی اعتقاد‌کردن نسل جوان جامعه ما به کار گرفته اند، افزود: هویت زدایی مهم ترین هدفی است که دشمنان در تهاجم فرهنگی به دنبال آن هستند.

وی با اشاره به این که کانون های مساجد بستر لازم برای تعمیق باورهای دینی در نسل جوان را فراهم خواهد کرد، ادامه داد: ترویج فرهنگ ناب اسلامی و تقویت حضور جوانان به سوی مساجد از اهداف این کانون ها در سطح استان است.

حجت الاسلام پورابراهیم در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت این کانون در تابستان امسال اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از مکان‌های مورد اعتماد خانواده‌ها برای گذران اوقات فراغت فرزندانشان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به رشد کمی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: کانون‌های مساجد استان در سال جاری به لحاظ اجرای برنامه‌های قوی رشد کیفی قابل توجهی داشته‌اند.

مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان این که در حال حاضر 410 کانون فرهنگی هنری در استان گیلان راه‌اندازی شده است، افزود: تا پایان سال تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید به 600 کانون برسد.

حجت‌الاسلام پورابراهیم از راه‌اندازی کانون ویژه مصلا در گیلان خبر داد و گفت: هدف از راه‌اندازی کانون ویژه مصلا اجرای جشنواره‌های مقدماتی و استانی، برگزاری تجمع‌ها، اجرای کلاس‌های آموزشی و برپایی نمایشگاه مربوط به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

وی با بیان این که در سال گذشته 35 هزار جوان در طرح آسمانی‌های پنج شرکت کردند اذعان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 40 هزار نفر در طرح آسمانی‌های شش شرکت کنند.

مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان این که برای اجرای برنامه‌های اوقات فراغت بیش از 400 پایگاه در استان در نظر گرفته شده است اذعان کرد: دو هزار کلاس درس نیز در این راستا برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام پورابراهیم با بیان این که دو کلاس قرآن و احکام از کلاس‌های ثابت کانون‌ها در این ایام است گفت: کانون‌ها می‌توانند بنا بر نیاز منطقه خود کلاس‌های هنری، مذهبی، علمی، فرهنگی و ورزشی نیز برگزار کنند.

وی، مصادف شدن اوقات فراغت تابستان با ماه مبارک رجب، شعبان و رمضان را از ویژگی‌های تابستان امسال دانست و افزود: برگزاری طرح تابستانی اوقات فراغت باید در عالی‌ترین شکل ممکن و در شان مساجد و دین مبین اسلام باشد.

حجت‌الاسلام پورابراهیم از برپایی نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه با هدف ارائه توانمندی‌های کانون‌های مساجد برگزار می‌شود./950/پ202/س

ارسال نظرات