۲۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۱۳۰۸۱۲

ارسال بیش از 4 هزار اثر به چهارمین سوگواره لحظه‎های عاشورایی

خبرگزاری رسا ـ دبیر چهارمین سوگواره فیلم و عکس لحظه‌های عاشورایی از ارسال بیش از چهار هزار اثر از هنرمندان کشور به دبیرخانه این سوگواره خبر داد.
لحظه هاي عاشورايي


مسعود زارعیان، دبیر چهارمین سوگواره فیلم و عکس لحظه‌های عاشورایی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: در مجموع 4617 اثر از 486 عکاس کشور به دبیرخانه این سوگواره ارسال شده است.

وی افزود: همچنین از تعداد 4793 اثر ارسال شده در سه بخش فیلم و عکس و فیلمنامه به دبیرخانه این سوگواره، در ‌‌‌نهایت تعداد 11 اثر در بخش فیلم و 66 اثر در بخش فیلمنامه به مرحله داوری راه یافته است.

زارعیان با بیان این که اسامی شرکت کنندگان در بخش عکس چهارمین سوگواره فیلم و عکس لحظه‌های عاشورایی پیش از بررسی آثار در پایگاه اینترنتی هنر متعالی به نشانی www.honaremotaali.com قابل مشاهده است، گفت: داوری آثار بخش عکس سوم تیرماه سال جاری از سوی اسماعیل عباسی، کریم ملک مدنی، سید عباس میرهاشمی، کیارنگ علایی و سید مجتبی خاتمی انجام خواهد شد.

دبیر چهارمین سوگواره فیلم و عکس لحظه‌های عاشورایی یادآور شد: فراخوان این سوگواره دی ماه سال گذشته در سه بخش فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس با محوریت روحانیان و تبلیغ معارف حسینی، تاثیرات فرهنگ حسینی در جامعه امروز، نگاه انسانی و فطری به عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین(ع) ایرانیان و عزاداری سالار شهیدان به صورت سراسری اعلام شده است.

وی همچنین روحانیت و نهضت حسینی، تبلیغ در محرم و صفر، مراسم سخنرانی و وعظ، حضور علما در مراسم عزاداری، نقش روحانیت در ترویج معارف عاشورایی، روضه و حسینیه، عزاداری‌های محرم و صفر شامل سینه‌زنی و مرثیه‌خوانی، شبیه‌خوانی و تعزیه، خیمه‌سوزان، اجتماعات عزاداری، نماز ظهر عاشورا، سنت‌های خاص و به دور از خرافه در شهرها و روستاها، معماری، نمادها و نشانه‌ها، پرچم و کتیبه‌ها، مراسم و سنت‌های اطعام، ایستگاه‌های صلواتی، پوشش عزاداران را از موضوعات بخش عکس این سوگواره برشمرد.

مدیرگروه مبلغان هنرمند دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت ارسال آثار به نشانی دبیرخانه مشهد، خیابان سنایی، میدان صاحب الزمان(عج)، مرکز فرهنگی تبلیغی شهید هاشمی نژاد، گروه مبلغان هنرمند دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ارسال و جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 8414199 0511 و 09154424732 تماس بگیرند./930/ت302/ب

ارسال نظرات