۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۲:۲۲
کد خبر: ۱۳۰۸۹۴

ویژه برنامه شهادت امام موسی کاظم در حرم امام رضا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه برنامه شهادت امام موسی کاظم(ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در حرم حضرت رضا(ع) برگزار شد.
امام کاظم (ع)


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ویژه برنامه شهادت امام موسی کاظم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه در در جمع هزاران نفر از زائران و مجاوران عزادار حرم حضرت رضا(ع) در صحن جامع این حرم مطهر برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسملین رفیعی، با پرداختن و تشریح موضوع سیره اخلاقی و اجتماعی امام کاظم(ع) به ایراد سخنرانی و مرثیه سرایان و ذاکران اهل بیت(ع) به عزاداری پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در این مراسم گفت: امام مرشد و هادی، ارشادگر هر جامعه ای است و گمراهی را در آن جامعه از بین می برد.

وی در ادامه با اشاره به این که سخن چینی کاری بسیار زشت و نکوهیده است، خاطرنشان کرد: فردی نزد امام موسی کاظم(ع) آمد و می خواست علیه فردی صحبت کند و گفت فلانی که خود را از شیعیان شما می داند دروغ می گوید، من در جلسه ای با او بودم و یکی از امیران بنی عباس گفت امام تو کیست؟ او نیز پاسخ داد ولله امام من هارون الرشید است و موسی بن جعفر نیست و بنی عباس خیلی از پاسخ او خوشحال شدند» سپس امام فرمودند «حرف صحیحی زده است؛ زیرا امام باطل او هارون الرشید است»؛ از این سخن امام کاظم(ع) می توان نتیجه گرفت که باید کار مردم را به مفهوم صحیح و درست گذاشت و ضرورت دارد که به حرف مردم حسن ظن داشته باشیم.

وی ادامه داد: هر کس فرماندهی کفر را بر عهده داشته باشد به او امام باطل گفته می شود و ما دو نوع امام داریم نخست امام باطل و دیگری امام حق و اگر کلمه امام به کسی گفته می شود به معنای این نیست که از دوازده امام است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که خبرنگار و روزنامه نگار کشور اسلامی باید تقوا داشته باشد و باید سخنان مسؤولان را با حسن ظن منتشر کند و حمل بر صحت بگذارد و بی تقوایی نکند، یادآور شد: متأسفانه گاهی اوقات دیده می شود که بی تقوایی یک خبرنگار کشور را به هم می ریزد.

وی در پایان با یادآوری این که خداوند می بخشد کسی را که توبه کند و روحش را اصلاح کند و گناهش را تکرار نکند و با بیان این که امام موسی کاظم(ع) همیشه سجده های طولانی داشتند، گفت: افرادی که خود را شیعه اهل بیت می دانند باید به نماز اول وقت اهمیت دهند، بنده نیز از حضرت آیت الله وحید خراسانی، از مراجع تقلید شنیدم که به جوانی توصیه کردند «نمازت را اول وقت بخوان».

گفتنی است، مراسم شب شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع) نیز پنج شنبه شب با سخنرانی آیت الله علم الهدی برگزار شده بود./968/پ202/ب

ارسال نظرات