۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۱۳۰۹۶۵
نماینده خبرگان رهبری:

رهنمودهای ولایت فقیه مدار زندگی افراد قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: ولایت پذیری با شعار محقق نمی شود؛ بلکه نیازمند عمل و رفتار است، بایستی رهنمودهای ولایت فقیه مدار زندگی ما قرار گیرد.
حجت الاسلام و المسلمين محمدتقي پورمحمدي، نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جلسه هماهنگی تشییع شهدای گمنام در این شهرستان اظهار داشت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، تکریم شعائر اسلامی و ارزش های الهی در جامعه است.

وی با بیان این‌که تمام توفیقات نظام اسلامی مرهون مجاهدت و خون شهداست، یادآور شد: همه وظیفه داریم از دستاوردهای شهدا محافظت کنیم، توصیه تقریب به اتفاق شهدا، تبعیت از ولایت بوده است، اگ در این مسیر کوتاهی شود، به یقین بایستی در آخرت پاسخگوی خون شهدا باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ولایت فقیه را منشأ برکات فراوانی برای نظام اسلامی و امت مسلمان دانست و خاطرنشان کرد: ولایت پذیری شرط قبول اعمال بندگان در محضر خدا است، ولایت پذیری با شعار محقق نمی شود؛ بلکه نیازمند عمل و رفتار است، بایستی رهنمودهای ولایت مدار زندگی ما قرار گیرد.

امام جمعه مراغه تأکید کرد: ولایت پذیری و ولایت مداری ملت ایران موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد، نگاهی به عملیات های جنگ تحمیلی و حوادث پس از آن دوران نشان می دهد، هرگاه مردم تابع رهنمودهای ولایت فقیه بوده‌اند، توانسته اند از کوران فتنه ها به سلامت عبور کنند.

وی لبیک گویی مردم به ندای ولایت فقیه را عامل اصلی شکست دشمنان دانست و ادامه داد: اکنون ناخدای کشتی انقلاب اسلامی رهبری فرزانه و حکیم است که با بصیرت و بینش بالای خود انقلاب و نظام مقدس اسلامی را هدایت می کند.

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ورود پیکر پنج شهید گمنام به شهرستان مراغه یادآور شد: تشییع پیکر این شهدا فردا با حضور مسؤولان و اقشار مختلف مردم شهید پرور این شهرستان به صورت باشکوه برگزار می شود که انتظار می رود مسؤولان ادارات و سازمان ها که مسؤولیت خود را مدیون خون شهدا هستند، در ویژه برنامه‌های بزرگداشت یاد و خاطره شهدای گمنام حضوری فعال داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در پایان بر حفظ قداست شأن و منزلت شهدای گمنام در برگزاری آیین تشییع پیکرهای آن لاله‌های سفر کرده تأکید و تصریح کرد: اگر خود را مدیون شهدا می دانیم، بایستی راه، منش و آرمانی را که آن عزیزان به خاطر آن به شهادت رسیده‌اند بشناسیم و پیرو راه و هدف شهدا باشیم.

گفتنی است، شهرستان مراغه 250 هزار نفری مراغه در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است./935/پ202/س
ارسال نظرات