۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۱۳۰۹۷۳
استاد خارج فقه حوزه؛

تمدن امروز مرهون تلاش های بی‌وقفه پیامبر اکرم است

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان این‌که پیامبر اکرم(ص) با اخلاق نیکو بسیاری از مردم را به دین اسلام جذب کرد، تمدن امروز بشری را مرهون تلاش‌های بی‌وقفه آن حضرت دانست.
عيد مبعث


حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم بطحایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک فرا رسیدن سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص)، بعثت را به معنای برانگیختن و برانگیخته شدن معنا کرد و گفت: پیامبر اکرم‌(ص) در سرزمینی به رسالت مبعوث شدند که مردم آن در جهالت محض و توحش به سر می‌بردند و پسران را به سبب ترس از فقر و دختران را بر اساس تعصبات نابجا زنده به گور می‌کردند.

وی با اشاره به شرایط سختی که پیامبر(ص) در زمان بعثت به آنها روبه‌رو بودند، افزود: پیامبر پس از دوران فترت یعنی فاصله بین حضرت عیسی(ع) و زمان بعثت که طی 600 سال مردم 360 بت ساختند و به پرستش آن مشغول شدند، به رسالت برانگیخته شد و شرایط در این دوران چنان سخت بود که تا سه سال دعوت خود را مخفیانه انجام می‌داد.

این استاد درس خارج حوزه در تبیین دلایل بعثت پیامبر اکرم(ص)، با بیان این‌که آن حضرت درباره رسالت خویش می‌فرمایند «انّی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق»، اظهار داشت: کمالات پدر و مادر افزون بر ویژگی‌های ممتاز پیامبر اکرم(ص) در شکل گیری شخصیت ایشان نقش داشت.
 
وی در ادامه یاد آور شد: پیامبر(ص) می‌فرمایند «من در جوانی که همه جوان‌ها به دنبال کارهای خود هستند و می‌خواهند یک طوری از جوانی خود لذت ببرند، پاک زیستم و هیچ گاه به دنبال کارهای ناشایست نرفتم یکی دوبار در جوانی و کودکی برایم ماجرا هایی پیش آمد که متوجه شدم خداوند می خواهد مرا حفظ کند».

حجت‌الاسلام و المسلمین بطحایی با اشاره به تفاوت بین پیامبر(ص) با دیگر انبیای الهی تصریح کرد: تفاوت‌های زیادی بین انبیا و حضرت پیامبراکرم(ص) وجود دارد که اصلی ترین آن محیطی بود که پیامبر درآن حضور داشت و به گونه‌ای بود که با زمان هیچ کدام از پیامبران قابل قیاس نبود.

وی با بیان این‌که پیامبر اکرم(ص) با اخلاق نیکو بسیاری از مردم را به دین اسلام جذب کرد و حتی مشرکان و یهودیان را هم نرم کرد، تمدن بشر امروز را مرهون تلاش‌های بی‌وقفه آن حضرت دانست و تصریح کرد: موفقیت‌هایی که پیامبر اکرم‌(ص) به دست آورد با وجود آن همه مشکلات و موانع، غیر ممکن و حتی نزدیک به محال بود./905/ت303/ی

ارسال نظرات