۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۳۰۹۸۵
آیت‌الله طبرسی:

بعثت پیامبر چارچوب های ارزشی دروغین دوران جاهلیت را در هم شکست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این‌که بعثت پیامبر اسلام و تعلیمات در سایه دین نبی مکرم اسلام چارچوب های ارزشی دروغین دوران جاهلیت را در هم شکست، خاطرنشان کرد: پیامبر ارزش های اصیل الهی را جانشین افکار غلط ساختند و با یک انقلاب فرهنگی محور شخصیت را از مادی گرایی به تقوا، ایمان و عمل صالح مبدل ساختند.
آيت الله طبرسي آيت الله طبرسي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دومین نشست به سوی گفتمان قرانی که از سوی معاونت پژوهشی مؤسسه قرآن و عترت پیامبر اعظم (ص) ساری با موضوع اهداف بعثت نبوی با رویکرد نهج البلاغه برگزار شد، با تبریک بعثت رسول اکرم (ص) نزول قرآن کریم را در خاتم شدن پیامبر گرامی اسلام ‌مؤثر دانست و گفت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران ظهور و بروز علمی و عملی قرآن کریم در زندگی مردم و جامعه بوده است.

وی بعثت پیامبر اسلام و برانگیخته شدن ایشان به مقام رسالت را مهم ترین فراز تاریخ اسلام بیان کرد و افزود: بعثت پیامبر اسلام (ص) حادثه‌ای بزرگ در سرنوشت هدایت بشری بوده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، بعثت پیامبر را آغاز تمدن بشری در دوران جاهلیت دانست و خاطرنشان کرد: رسالت پیامبر اکرم (ص) امتی را از خواب غفلت بیدار کرد که قرن ها با جاهلیت و افکار پوشالی زندگی کرده بودند.

آیت الله طبرسی رسالت پیامبر اسلام (ص) را تکمیل‌ کننده همه بعثت‌ ها و اتمام مکارم اخلاق دانست و بیان داشت: پیام رسالت پیامبر گرامی اسلام انقلابی علیه جهل و نادانی و دارای پیامی جهان شمول است.

امام جمعه ساری دعوت به توحید الهی را مهم ترین هدف بعثت پیامبر اسلام دانست و خاطرنشان کرد: حرکت در این مسیر تنها راه رسیدن بشر به سعادت و تعالی حقیقی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که بشر در عصر بعثت تشنه حقایقی بود که تنها از زبان وحی بیان می شد، انتخاب مسیر صحیح در زندگی، شناخت ویژگی های شخصیتی، گسترش فضایل و ممانعت از رشد رذایل اخلاقی را از جمله دستاوردهای بعثت دانست و خاطرنشان کرد: اسلام و فرهنگ اسلامی به بشر مجال ساختن زندگی متعالی بر اساس نیاز ها و خواسته های واقعی اش داد.

نماینده ولی فقیه در مازندران کامل کردن مکارم اخلاق را یکی دیگر از اهداف بعثت نبی مکرم اسلام بیان کرد و گفت: اهمیت اخلاق و تزکیه نفس بر کسی پوشیده نیست و جوامع مختلف به آن نیازمندند، چراکه تنها راه نجات از گمراهی ها، فسادها، جهل، جنگ و خونریزی ها در پرتو اخلاق صحیح و آراسته شدن به ارزش ها و مکارم اخلاقی است.

آیت الله طبرسی با بیان این که بعثت پیامبر اسلام و تعلیمات در سایه دین نبی مکرم اسلام چارچوب های ارزشی دروغین دوران جاهلیت را در هم شکست، خاطرنشان کرد: پیامبر ارزش های اصیل الهی را جانشین افکار غلط ساختند و با یک انقلاب فرهنگی محور شخصیت را از مادی گرایی به تقوا، ایمان و عمل صالح مبدل ساختند.

برگزاری گفتمان های قرآنی در جامعه تقویت شود

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود با تقدیر از عملکرد مؤسسه قرآن و عترت پیامبر اعظم(ص) ساری در برگزاری این گونه نشست ها، خاطرنشان کرد: تشکیل چنین جلسات و برنامه هایی را در استان برای مقابله با انحرافات و کژروی های موجود بسیار مفید است.

وی با بیان این که با وجود وجود مؤسسات متعدد قرآنی در استان، تاکنون این گونه نشست های تخصصی برگزار نشده است، از مسؤولان مؤسسه قرآن و عترت پیامبر اعظم (ص) ساری خواست با جدیت بیشتری این گونه برنامه ها را دنبال کنند.

امام جمعه ساری با بیان این‌که دشمنان اسلام و انقلاب همه توان خود را برای خدشه دار کردن چهره اسلام ناب محمدی به کار گرفته اند، گفت: ارزش های ناب اسلامی امروز در قلوب ملت ها نهادینه شده است و تلاش‌های مذبوحانه دشمن راه به جایی نخواهد برد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که امروز انقلاب اسلامی ایران در سایه اسلام ناب محمدی در دنیا اقتدار پیدا کرده است، تصریح کرد: دنیا در آینده ای نزدیک باید شاهد ظهور اقتدار اسلام ناب باشد.

آیت الله طبرسی با بیان این‌که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه قرآن محمدی امروز به جایگاه رفیعی در عرصه بین المللی دست یافته است، گفت: دشمنان به نقش تأثیرگذار ایران اسلامی در جهان اذعان دارند.

امام جمعه ساری تلاش دشمنان برای اسلام هراسی در دنیا را بی نتیجه خواند و تصریح کرد: استبکار جهانی امروز در برابر اقتدار اسلام ناب محمدی به زانو درآمده است.

حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری مدیرحوزه علمیه مازندران نیز در ادامه این مراسم، هدف مهم بعثت را رفع سه نیاز فلسفه خلقت انسان، چگونگی رشد و تعالی روح انسان و جهت دهی توانایی های موجود در انسان دانست و گفت: با استفاده از توانایی های صرف بشر نمی توان برای آن پاسخ یافت.

وی در ادامه سخنان خود به پنج هدف مهم بعثت از نگاه قرآن کریم اشاره و اهداف بعثت در نهج البلاغه را نیز با دو تقسیم بندی اهداف بعثت همه انبیاء و اهداف بعثت حضرت رسول(ص) با استناد به کلام نورانی حضرت امیر(ع) به تفصیل ارائه کرد.

گفتنی است، در پایان، بحث و گفتگوی قرآنی پیرامون موضوع نشست ‌در بین شرکت کنندگان صورت گرفت که نتایج مفیدی از آن حاصل شد./950/پ202/ج

ارسال نظرات