۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۳۱۰۲۴
نماینده خبرگان رهبری:

غرب باید اعتماد ملت ایران را جلب کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه تأکید کرد: ملت ایران هیچ گاه اجازه نخواهد داد، خون دانشمندان جوان هسته‌ای با سیاست‌های انحصارطلبانه غرب پایمال شود.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه مراغه با اشاره به مذاکرات آینده ایران با گروه 5+1 در مسکو اظهار داشت: دستگیری عوامل ترور دانشمندان هسته‌ای و مشخص شدن وابستگی آنان به سرویس‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی برگ برنده ایران در مذاکرات خواهد بود.

وی با تاکید بر این‌که ملت ایران هیچ گاه اجازه نخواهد داد، خون دانشمندان جوان هسته‌ای با سیاست‌های انحصارطلبانه غرب پایمال شود، خاطر نشان کرد: ملت ایران در 33 سال گذشته برای دستیابی به قله‌های پیشرفت و توسعه بهای زیادی پرداخت کرده و در حفظ و حراست از این دستاوردها مقابله می کند.

امام جمعه مراغه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حق مسلم ایران در برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای، تصریح کرد: فتوای اخیر معظم‌له مبنی بر حرمت استفاده از بمب اتمی نشان داد که نه تنها ایران به دنبال چنین مسائلی نبوده، بلکه طرح این اتهام علیه ایران از بنیان غلط است، چراکه با معارف دینی و احکام شرعی ما مخالف است.

وی افزود: کشور به انرژی هسته ای صلح آمیز در تولید برق و روشنایی کارخانه ها و در پزشکی نیاز دارد، همانطور که رهبری تصریح داشتند؛ ما هیچ گاه به دنبال ساخت سلاح هسته ای نبوده ایم، قدرت واقعی ملت ایران در عرصه‌های فکری و ایدئولوژیک تجلی یافته است و نظام اسلامی نیازی به داشتن بمب اتمی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به نتایج مذاکرات ایران با گروه 1+5 در استانبول و بغداد اظهار داشت: تاکید غرب بر توقف غنی‌سازی اورانیوم روند مذاکرات را مختل کرده است، حقیقت امر آن‌است که دانشمندان ایرانی خود توانایی دست‌یابی به غنی‌سازی 20 درصد را دارند، مگر ایران این دانش را غرب گرفته که پیرو خواست آنان حرکت کند.

وی با بیان این‌که روند مذاکرات ایران با غرب بسیار متفاوت با گذشته است، تصریح کرد: امروز دیگر نباید ایران اعتماد غرب را نسبت به فعالیت های هسته ای خود جلب کند، چراکه ایران اقدامات لازم را در چارچوب ان.پی.تی انجام داده و نوبت غرب است که با لغو تحریم‌ها و دیگر اقدامات لازم، اعتمادسازی های لازم را به‌عمل أورد.

امام جمعه مراغه با اشاره به کارشکنی‌های متعدد غرب طی سال‌های گذشته و در روند مذاکرات هسته ای گفت: تاریخ و مواضع دولتمردان غربی بهترین تجربه و عبرت برای ایران اسلامی است، طی مذاکرات گذشته، صحبت های امیدوار کننده ای شد؛ اما این کشورها پس از مذاکرات از مواضع خود در نشست بغداد عقب نشینی کردند، ملت ایران به هیچ عنوان از حقوق هسته ای خود عقب نشینی نخواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اوضاع حاکم بر سوریه اظهار داشت:: آمریکا و برخی از کشورهای عربی به صورت رسمی وارد میدان شده و به دنبال ناامنی ها و ترور در این کشور اسلامی هستند، موضع ایران در برابر وقایع سوریه کاملا مشخص است، همانطور که رهبری فرمودند؛ ایران از کسانی که در برابر رژیم غاصب صهیونیستی ایستادگی می کنند، حمایت می کند./935/پ202/س
ارسال نظرات