۲۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۳۱۰۸۲
حجت الاسلام دهنوی:

سیره استکبارستیزی مردم ایران به فرهنگ تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل خانواده اظهار داشت: پیروزی ها و مقاومت هایی که ملت بزرگ ایران اسلامی در طول عمر انقلاب در برابر استکبار و دشمنان اسلام به دست آورده‌اند، جزء اعتقادات مردم به فرهنگ اسلامی بود و باید این سیره به صورت یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.
حجت الاسلام دهنوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، حجت الاسلام حسین دهنوی، کارشناس مسائل خانواده، امروز در آیین گرامی‌داشت سالروز بعثت رسول اکرم در شوش اظهار داشت: مبعث روزی است که در آن، پیامبر گرامی اسلام برای هدایت بشریت برانگیخته شده و با این بعثت تحولی شگرف و اساسی را برای انسان‌ها به ارمغان آورد.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) پس از بعثت، منادی وحدت و یکپارچگی در میان مسلمانان شد و بر اثر آن انسجامی اساسی و ماندگار در ملت رسول الله به وقوع پیوست.

وی با بیان این که اجرای برنامه های فرهنگی و سایر برنامه های ملی و دینی باید به صورت یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود، گفت: پیروزی ها و مقاومت هایی که ملت بزرگ ایران اسلامی در طول عمر انقلاب در برابر استکبار و دشمنان اسلام به دست آورده‌اند، جزء اعتقادات مردم به فرهنگ اسلامی بود و باید این سیره به صورت یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

این کارشناس مسائل خانواده تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در طول عمر پربار خود به نشر ایمان و ساختن انسانها مشغول بوده و در این مسیر پرفراز و نشیب سختی‌های بسیاری را متحمل شدند و این مسأله سبب شد تا انسان‌های مؤمن ساخته شده به دست ایشان نیز برای ساختن جامعه صحیح و نشر اسلام  به پا خاستند.

حجت الاسلام دهنوی در پایان سخنانش اظهار داشت: دین اسلام با پیامبری خاتم‌الأنبیا و برخورداری از تعلیم و آموزش اصل «ان اکرمکم عندالله اتقاکم»، همواره انسان‌ها را به سوی پرهیزگاری و رستگاری ابدی سوق می‌دهد تا روزی که ندای أنا المهدی المنتظر در کعبه طنین انداز شود./9465/پ202/س
ارسال نظرات