۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۳۱۱۲۱
نماینده خبرگان رهبری:

اولویت برخورد با هنجارشکنان اجتماعی کار فرهنگی باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: متولیان مقابله با منکرات و معضلات اخلاقی مراتب امر به معروف و نهی از منکر را مورد توجه قرار دهند.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، امام جمعه مراغه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع مسؤولان و متولیان فرهنگی شهرستان مراغه اظهار داشت: مبارزه با معضل بدحجابی که به صورت مستقیم هدایت شده از سوی دشمنان اسلام است، بایستی به صورت جدی پیگیری شود.

وی خواستار توجه ویژه مسؤولان فرهنگی نسبت به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سطوح مختلف اجتماعی شد و خاطرنشان کرد: اولویت برخورد با هنجارشکنان اجتماعی کار فرهنگی باشد، در صورت مشاهده عناد بایستی برخورد جدی از سوی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی صورت گیرد.

امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که متولیان مقابله با منکرات و معضلات اخلاقی مراتب امر به معروف و نهی از منکر را مورد توجه قرار دهند، افزود: برخورد قاطع با معضل بی‌حجابی به عنوان معضلی بسیار مهم و توسعه دهنده مفاسد در جامعه، باید در اولویت اقدامات مسؤولان و دست‌اندرکاران قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر اقدام جدی همه ادارات و نهادها در ارائه و اجرای راهکاری مناسب فرهنگی برای تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه گفت: قوای مجریه، قضاییه و مقننه هر یک بنا به مسؤولیت خود باید برای حفظ مسائل شرعی، حجاب، عفت و پاکدامنی در جامعه فکر اساسی کنند.

وی همچنین بر تعامل و همراهی مردم در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تأکید کرد و با بیان این‌که مسؤولان در دفاع از حجاب به خود هیچ ترس و واهمه‌ای ندهند، گفت: نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب نیاز به تلاش و عزم عمومی دارد و باید دستگاه‌های کم‌کار و فعال در این راستا شناسایی و معرفی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی خواستار استفاده از طرح‌های ابتکاری و نو در تریج فرهنگ دینی در جامعه شد و افزود: مخاطب‌شناسی و بهره‌مندی از اصول تبلیغ موفق از دیدگاه مبانی متعالی اسلام، می تواند راهکارهای مناسبی برای ترویج ارز‌ش‌ها و شعائر اسلامی باشد./935/پ202/س
ارسال نظرات