۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۳۱۱۳۵

شهید چمران نمونه بارز مجاهد فی سبیل الله بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه باغملک شهید چمران را نمونه بارزی از انسان های مجاهد فی سبیل الله دانست و اظهار داشت: شهید چمران در گروهی از انسان‌ها بر روی کره خاکی جای دارد که سکون‌ناپذیر اند و همواره جویای تکاپو و تعامل برای رسیدن به اهداف متعالی هستند.
شهيد چمران


حجت الاسلام سیدعلی هاشمی نژاد، امام جمعه باغملک، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید چمران، اظهار داشت: شهید مصطفی چمران با طبع بلند و روح آزاده خود چنان نقشی بر پیکر فرهنگ جهادی و شهادت حک کرد که برای همیشه در تاریخ انسان‌های اسوه و بزرگ ماندگار شد.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: شهید چمران مبارزات خود را با سپری کردن دوره آموزش‌های نظامی و پارتیزانی در لبنان که نقطه ثقل مبارزات جهانی بود، آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهید چمران نه تنها در جهاد و مبارزه، بلکه در تمام عرصه‌ها پیشتاز و ممتاز بود؛ به طوری که این شهید بزرگوار به زندگی حسینی‌وار معتقد بود و در سختی‌ها زیست و در سختی‌ها رشد کرد.

امام جمعه باغملک گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز شهید چمران در مسؤولیت‌های مختلف متحمل زحمات زیادی شد و در نهایت با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، باعث افزایش روحیه رزمندگان اسلام شد و توان برنامه‌ریزی و عملیاتی آنها را به طور چشمگیری افزایش داد.

وی تصریح کرد: شهید چمران با سازماندهی و به کارگیری نیروهای مردمی حرکت صدامیان برای تصرف اهواز را متوقف ساخت.

حجت الاسلام هاشمی نژاد اظهار داشت: شهید چمران در گروهی از انسان‌ها بر روی کره خاکی جای دارد که سکون‌ناپذیر و همواره جویای تکاپو و تعامل برای رسیدن به اهداف متعالی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی باغملک گفت: چمران از یاران صدیق انقلاب و نظام بود و چه قبل از انقلاب و چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نقشی بی‌نظیر داشتند و نمونه بارز مجاهد فی‌سبیل‌الله بود.

این مقام مسؤول در پایان سخنان خود با بیان این که دکتر چمران یک شهید جامع و منحصر به ‏فرد است، اظهار داشت: شهید مصطفی چمران فردی بود که گویی ‏خدا می‌خواسته او یک انسان کامل و الگویی برای انسان‌ها باشد که مجموعه صفات ‏نیکو از قبیل علم، مجاهدت، مبارزه و ‏عرفان را داشته باشد./9465/ت303/ب

ارسال نظرات