۰۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۳۱۳۲۰
مدیر حوزه های علمیه کشور:

ائمه جماعات زکات را در کنار نماز ترویج کنند

خبرگزاری رسا - مدیر حوزه های علمیه در جمع ائمه جماعات فعال استان تهران از آنان خواست تا در منابر، مردم را از عقوبات مانع زکات آگاه کرده و در جمع آوری و توزیع زکات همت و همکاری والایی داشته باشند.
آيت الله مقتدايي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در همایش زکات و مسجد محوری، که صبح امروز با حضور ائمه جمعه و جماعات فعال استان تهران در مجموعه فرهنگی ورزشی 5 آذر تهران برگزار شد،  وظیفه روحانیت را نسبت به انقلاب اسلامی سنگین دانست و خاطرنشان کرد: اگر اسلامی بودن در این نظام تبلور داشته باشد ایده امام خمینی(ره) در تشکیل نظام اسلامی تحقق می یابد.

 وی در ادامه با قرائت فرازی از صحیفه امام خمینی(ره) مبنی بر امید امام بر تاثیر انقلاب اسلامی بر بیداری و انقلاب سایر مسلمانان در بند سلطه جهانخواران شرق و غرب گفت: این بیداری اسلامی که امام وعده اش را می داد تحقق یافته و الگویش نظام جمهوری اسلامی است.

 مدیر حوزه‌های علمیه تبلور اسلامیت در نظام جمهوری اسلامی را به عنوان شرط لازم برای جذب مردم جهان و گسترش بیداری اسلامی دانست و اظهار داشت: این وظیفه روحانیت است که اسلامیت در نظام را در منظر مردم جهان قرار دهد.

 وی با انتقاد از رواج بی بندوباری افزود: امروز تبلور اسلام در جامعه ما ضعیف است و روحانیان باید در مساجد و در بین مردم«داعی الی الله» بوده و به افزایش تبلور اسلام کمک کنند.

 آیت‌الله مقتدایی تاکید کرد: روحانیان باید از هر فرصتی و از هر مستمعی حتی در وسایل نقلیه عمومی برای دعوت بسوی خدا استفاده کنند.

 وی با اشاره به این‌که در روایات، از مردم به عنوان«ایتام آل محمد» یاد شده است گفت: آن‌که عالم به علوم اهلبیت است باید جاهل را در پناه خود بگیرد و ارشاد و هدایتش کند.

 وی از عمل به گفته ها به عنوان شرط اساسی هدایت و تبلیغ یاد کرد و خطاب به ائمه جماعات گفت: باید در عمل مبلغ باشید.

آیت الله مقتدایی در ادامه با توجه به موضوع همایش زکات و مسجد محوری گفت: این اقدام به‌عنوان یک اقدام مفید و موثر در راس اقداماتی است که کمیته امداد امام خمینی(ره) تا کنون داشته و در حال اجرا است.

وی زکات را مغفول عنه کشور دانست و با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و تلاش حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در راستای احیای زکات گفت: ائمه جماعات وظیفه دارند در مساجد زکات را در کنار نماز ترویج و تبلیغ کنند ، چه زکات واجب و چه زکات مستحب را.

مدیر حوزه های علمیه کشور با استقبال از سپردن مدیریت جمع آوری و توزیع زکات به مساجد با محوریت ائمه جماعات گفت: اعتماد مردم به ائمه جماعات و اینکه به چشم خودشان شاهد توزیع آن خواهند بود سبب می شود مردم در امر زکات مشارکت بیشتر داشته باشند.

 وی با توجه دادن به استقبال مردم از مشارکت در ساخت و ساز حوزه علمیه افزود: وقتی مردم ببینند از زکاتشان برای تجهیز و ساخت حوزه علمیه و مسجد استفاده می شود داوطلبانه به صحنه می آیند و شاهد رشد پرداخت زکات خواهیم بود.

 آیت الله مقتدایی همچنین با اشاره به جمع آوری سالیانه بیش از 2میلیارد تومان زکات در استان تهران گفت: با توجه به کم بودن کشاورزی در استان تهران این‌که شاهد چنین زکاتی از سوی مردم هستیم از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

 وی خاطرنشان کرد: اگر این طرح با مدیریت قوی در مساجد و با محوریت امام و روحانی انجام شود برکتی فوق سایر برکات خواهد بود.

 مدیر حوزه های علمیه در پایان سخنان خود از ائمه جماعات خواست تا در منابر، مردم را از عقوبات مانع زکات آگاه کرده و در جمع آوری و توزیع زکات همت و همکاری والایی داشته باشند./959/پ202/ن

ارسال نظرات