۰۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۱۳۱۳۴۰
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه:

بقاع و اماکن متبرکه کرمانشاه بازسازی می‎شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه از بازسازی و ترمیم بقاع و اماکن متبرکه کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته بازسازی برخی از اماکن متبرکه را آغاز کردیم که به همت کمک های مردمی این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و سایر بقاع متبرکه کرم انشاه بازسازی می شوند.
امامزادگان


حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به این که بقاع و اماکن متبرکه استان کرمانشاه ترمیم و بازسازی می شوند، اظهار داشت: سال گذشته بازسازی برخی از اماکن متبرکه را آغاز کردیم که به همت کمک های مردمی این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و سایر بقاع متبرکه کرمانشاه بازسازی می شوند.

وی در ادامه گفت: هم اکنون در استان کرمانشاه بیش از یکصد زیارتگاه و بقاع متبرکه وجود دارد که از این تعداد 45 بقعه در سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با اشاره به بازسازی بقعه احمد بن اسحاق به صورت ویژه، بیان داشت: از محل اعتبار سفر مقام معظم رهبری تاکنون 10 میلیارد ریال برای اجرای طرح های توسعه ای این بقعه وصول شده و هم اکنون بحث مناقصه اجرای طرح جامع آن در دستور کار قرار گرفته است.

حجت الاسلام حسینی مقدم در پایان سخنان خود به تشکیل کمیته ای در خصوص کاروان سرای شاه عباسی قصرشیرین اشاره کرد و اظهار داشت: کمیته ای متشکل از میراث فرهنگی و اداره اوقاف و استانداری برای ساماندهی این موقوفه تشکیل و هزینه ای که از محل درآمدزای این مکان به دست می آید برای ارائه خدمات به زوار عتبات عالیات همان طوری که در وقف نامه این مکان آمده، هزینه می شود و مشکلی از نظر نیت واقف در این خصوص وجود ندارد./9465/ت303/ب

ارسال نظرات