۰۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۳۱۴۸۶
امروز در اهواز؛

پیکر سردار موسوی کربلایی در کنار همرزمانش آرام گرفت

خبرگزاری رسا ـ پیکر سردار شهید سید احمد موسوی کربلایی با حضور فرماندهان لشکری، مسؤولان استانی، دانشجویان، طلاب حوزه های علمیه خوزستان و اقشار مردم در اهواز برگزار شد.
آيين تشييع سردار شهيد سيد احمد موسوي آيين تشييع سردار شهيد سيد احمد موسوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم تشییع سردار شهید سید احمد موسوی کربلایی پیش از ظهر امروز از حسینیه ثارالله آغاز شد و مردم ولایت مدار اهواز پیکر این شهید را از چهار راه طالقانی تا چهار راه زند بر دستان خود تشییع کردند.

بنابراین گزارش پس از آن نیز پیکر این شهید به گلزار شهدا منتقل شد و حجت الاسلام میر احمدرضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز و مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان بر پیکر این شهید نماز گزارد.

پس از اقامه نماز حاضران با ذکرهای «یا زهرا یا زهرا » ، «یا حسین یا حسین» و « یا ابوالفضل یا ابوالفضـل» پیکر شهید موسوی را تا دروازه‌های بهشت شهدا بدرقه کردند و در قطعه شهدای عملیات کربلای 5 در کنار همرزمانش شهید غلامرضا بازاری و شهید احمد پیر بابا به خاک سپردند.

قابل ذکر است، این جانباز 70 درصد خوزستانی در سال 1344 دیده به جهان گشود و در تاریخ 31 خرداد 1391 بر اثر شدت جراحات ناشی از مصدومیت شیمیایی، در استان گیلان شربت شهادت نوشید.

وی از رزمندگان عملیات‌های خیبر، بدر، والفجر 8 ، کربلای 4 و کربلای 5 بود و نخستین بار در عملیات والفجر مقدماتی مجروح و بار دیگر در تاریخ 21 دی ماه سال 1365 در عملیات کربلای 5 و منطقه عملیاتی شلمچه به دلیل استفاده دشمن از سلاح‌های غیر مجاز، از تمام نقاط بدن شیمیایی شد با این وجود، باز هم صحنه را خالی نکرد و پس از بهبودی نسبی دوباره به صف رزمندگان اسلام در جبهه‌های جنوب پیوست./9458/پ203/س


ارسال نظرات