۰۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۳۱۴۹۱
نماینده خبرگان رهبری:

تحقق امنیت پایدار لازمه حمایت از قوه قضائیه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام المسلمین پورمحمدی گفت: آیت الله بهشتی در دوران ریاست بر قوه قضاییه، با وجود فتنه‌انگیزی لیبرال‌ها، کمونیست‌ها و سکولارهای داخلی و خارجی، همواره از اجرای قوانین الهی و اسلام حمایت کرد.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع طلاب و روحانیان مدارس علمیه مراغه اظهار داشت: بهره‌مندی از فضائل معنوی ماه‌های رجب و شعبان برای حضور در ماه ضیافت الهی برای همه مسلمانان به ویژه دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت ضروری است.

وی با تأکید بر این‌‎که نباید فرصت‌های معنوی و مغتنم ماه شعبان تنها در جشن‌ها و برنامه‌های مولودی‌خوانی خلاصه شود، تصریح کرد: مهم‌ترین نیاز امروز شیعیان و عموم جامعه بشریت، بهره‌مندی از فضائل و مناقب حضرات معصومین برای سعادت در دنیا و آخرت است.

حجت الاسلام المسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز هفتم تیر و شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران صدیق انقلاب اسلامی، اظهار داشت: آن عالم مجاهد با روشنگری‌های تاریخی و بصیرت‌بخشی نشات گرفته از معرفت ولایی خود حق بزرگی بر گردن انقلاب و ملت دارد.

وی شهید بهشتی را بنیان‌گذار نهاد قضاوت و عدالت‌گستری در جامعه اسلامی ایران دانست و خاطر نشان کرد: آیت الله بهشتی در دوران ریاست خود بر قوه قضاییه، با وجود فتنه‌انگیزی لیبرال‌ها، کمونیست‌ها و سکولارهای داخلی و خارجی، همواره از اجرای قوانین الهی و اسلام در نظام از جمله لایحه قصاص حمایت کرد.

امام جمعه مراغه با تاکید بر توجه مسؤولان قوه قضائیه و قضات دادگستری به افکار و اندیشه‌های ارزشمند شهید بهشتی افزود: اکنون نیز وظیفه دولت و مجلس حمایت از قوه قضاییه است، اگر محکمه ها و قوه قضاییه، قوی و با صلابت باشد، امنیت پایدار بر کشور حاکم می شود.

حجت الاسلام المسلمین پورمحمدی در ادامه با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار به تشریح خدمات ارزنده پاسداران و بسیجیان در حفظ و حراست از نظام اسلامی و دستاوردهای انقلاب پرداخت و اظهار داشت: سپاه در کنار سایر نیروها و مردم در برابر حرکت های ضد نظام در هر کجا که باشد، خواهد ایستاد.

وی با بیان این‌که نیروهای مخلص این نهاد برای دفاع از نظام، انقلاب اسلامی و مملکت آماده بوده و گوش به فرمان ولایت و رهبر معظم انقلاب هستند، تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی سپاه و بسیج با وجود کم ترین امکانات و کارشکنی‌های بنی صدر، مقابل دشمن بعثی ایستادگی کرد و اجازه نداد حتی یک وجب از خاک کشور به دست استکبار بیافتد.

امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که قدرت بازدارندگی سپاه به مراتب نسبت به گذشته افزایش یافته است، افزود: رسانه های غربی تبلیغات منفی علیه سپاه راه انداخته و این نهاد را برای کشورهای همسایه خطرناک جلوه می دهند، در حالی که این نهاد مایه امنیت و آرامش منطقه است.

وی با بیان این‌که پیشرفت صنایع دفاعی کشور در تولید تسلیحات دفاعی و موشکی چشم طمع دشمنان را کور کرده است، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف، نظامی، سازندگی، اقتصادی و حتی محرومیت‌زدایی مایه افتخار ملت ایران است./935/پ203/س
ارسال نظرات