۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۱۳۱۶۷۳
نماینده خبرگان رهبری:

شهدای هفتم تیر سند مظلومیت انقلاب اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل شهید آیت الله بهشتی را از یاران صدیق و نظریه پردازان نواندیش اسلامی دانست و گفت: شهدای ترور ایران سند مظلومیت ملت در مقابله با تروریسم دولتی غرب است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در اردبیل امروز در دیدار جمعی از قضات و کارکنان دادگستری استان اظهار داشت: شهید بهشتی بنیان‌گذار دستگاه قضا پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است، آن عالم وارسته یکی از برجسته‌ترین تئورسین‌های نواندیش اسلامی در کشور بود که به گفته امام راحل مظلومانه به شهادت رسید.

وی با تشریح اهمیت امر قضاوت، بر خداگرایی، عدالت و مردم‌داری قضات دادگستری تاکید کرد و گفت: قضات در نظام اسلامی رسالت خطیری در برقراری عدالت بر عهده دارند، موضوع قضاوت امری حساس است که نقش مهمی در پاکیزگی جامعه و اجرای عدالت دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که دستگاه قضا با صدور احکام عادلانه، بزرگ‌ترین خدمت را نسبت به اعتلای نظام اسلامی می‌کند، گفت: منشوری که حضرت علی(ع) در حکومت‌داری و توصیه به انتخاب قضات عادل و حقیقت‌بین داشته است می‌تواند برای همیشه دستگاه قضایی ما را از آسیب‌ها و تهدیدات احتمالی برحذر دارد.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: حادثه تروریستی هفتم تیر سال 1360 در حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت الله بهشتی به همراه 72 تن از مسؤولان نظام اسلامی نشان داد که از همان ابتدا دشمنان به دنبال براندازی انقلاب اسلامی از هر راه ممکن بودند.

وی شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران صدیق انقلاب اسلامی را اوج مظلومیت انقلاب اسلامی در برابر مستکبران شرق و غرب دانست و خاطر نشان کرد: شهدای ترور ایران سند مظلومیت ملت در مقابله با تروریسم دولتی غرب است، این در حالی‌است که دولتمردان غربی همواره ایران را متهم به نقض حقوق بشر می کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: غرب به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در شرایطی شعار حقوق بشر سر می دهند و دیگر کشورهای اسلامی را متهم به نقض حقوق ملت‌ها می کنند، که خود پرورش دهنده بزرگترین گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی در جهان هستند؛ منافقانی که عامل ترور شهید بهشتی بودند، امروز در دامن آمریکا و غرب جاخوش کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان این‌که معنای حقوق بشر آمریکایی، حفظ منافع غرب در ممالک دیگر است، گفت: آمریکا تلاش می کند تا نام گروهک تروریستی منافقین را حتی از لیست سازمان های تروریستی خارج کند، قطعا با چنین رفتار دوگانه‌ای نباید انتظار خیرخواهی از آمریکا نسبت به ملت ایران داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی افزود: امروز در آمریکا و غرب درباره مفاهیم جابجایی هایی صورت گرفته و تعریف جدیدی از ترور و تروریسم می شود، در قاموس آمریکایی‌ها هر کس با منافع آمریکا و اسراییل و زورگویی های آنها مخالف باشد، تروریست است و باید با آن مقابله شود./935/پ202/ج

ارسال نظرات