۰۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۳۱۷۸۷
با حضور مهمان‌پرست؛

نشست بررسی مبانی فقهی حرمت تولید بمب اتمی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست بررسی مبانی فقهی حرمت تولید، نگهداری و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی با حضور سخنگوی وزیر امور خارجه در تبریز برگزار شد.
نشست
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، وحید کاظم‌زاده، دبیر کمیسیون حقوق بشراسلامی در شمالغرب کشور، امروز در نشست بررسی مبانی فقهی حرمت تولید، نگهداری و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی که با حضور سخنگوی وزیر امور خارجه در تبریز همراه بود، اظهار داشت: دولت‌هایی که امروز مدعی حقوق بشر هستند، در جریان بمباران شیمیایی سردشت به صورت مستقیم از رژیم بعث عراق حمایت کردند.

وی با بیان این‌که در جریان بمباران شیمیایی سردشت هفت هزار نفر از مردم بی‌گناه اعم زنان و کودکان شهید و مجروح شدند، خاطرنشان کرد: تیرماه سال 89 نمایندگان مجلس شناسایی مجروحان بمباران‌های شیمیایی را تصویب و ابلاغ کردند که متاسفانه تا امروز تنها 20 درصد از آسیب‌دیدگان شناسایی شده‌اند.

دبیر کمیسیون حقوق بشراسلامی در شمال‌غرب کشور با اشاره به این‌که بهانه‌جویی غرب در مقابله با فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشور تنها با هدف جلوگیری از پیشرفت و تعالی نظام اسلامی صورت می گیرد، افزود: غرب طی سالیان متمادی در شرایطی مخالف بهره‌مندی ملت ایران از حقوق مسلم هسته‌ای بوده که خود دارای صدها کلاهک هسته‌ای است.

کاظم‌زاده با اشاره به این‌که مدعیان مقابله با سلاح‌های کشتارجمعی خود بزرگ ترین ناقض‌ معاهدات بین‌المللی هستند، تصریح کرد: این نشست که همزمان با روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی برگزار می‌شود، در پی تبیین و بررسی ابعاد فقهی و حقوقی منع کاربرد این نوع سلاح‌ها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فتوای اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حرمت تولید، نگهداری و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی، اظهار داشت: اگر غرب شناخت درستی از جایگاه و نقش مراجع و فتاوای ایشان در جامعه اسلامی داشت، پس از فتوای رهبری دیگر بر مساله هسته‌ای ایران بهانه‌جویی نمی کرد.

دبیر کمیسیون حقوق بشراسلامی در شمال‌غرب کشور با تاکید بر این‌که مبانی فقهی به ویژه حرمت تولید، نگهداری و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی تغییر ناپذیر است، گفت: اگر بتوانیم اهمیت فتوای تاریخی رهبر انقلاب را در مجامع داخلی و خارجی تبیین و تشریح کنیم، دیگر جای سخنی برای غرب باقی نخواهد ماند.

بنابر این گزارش، این نشست با سخنرانی مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه و حجت الاسلام باقری، عضو هیأت علمی دانشکده حقوق دانشگاه تبریز ادامه یافت./935/پ202/س
ارسال نظرات