۰۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۱۳۱۸۰۶
نماینده خبرگان رهبری:

امنیت اخلاقی یک مطالبه مردمی است / نیروی انتظامی جدی باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی مهم ترین مطالبه مردم را امنیت و اخلاق اسلامی در جامعه دانست و گفت: عدالت در سایه اخلاق و امنیت حاصل می شود.
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در معارفه فرمانده جدید نیروی انتظامی استان اردبیل اظهار داشت: دشمنان با درک جایگاه و نقش انقلاب اسلامی ایران در منطقه و عرصه‌های بین‌المللی به دنبال انحراف در آرمان‌ها و اصول اصیل نظام هستند.

وی با اشاره به این‌که بشر امروز از بداخلاقی‌ها و بی‌عدالتی رنج می برد، خاطرنشان کرد: مهم ترین مطالبه مردم از نیروی انتظامی امنیت و اخلاق اسلامی در جامعه است، چراکه عدالت در سایه اخلاق و امنیت حاصل خواهد شد، جامعه‌ای با بحران اخلاق و ناامنی مواجه باشد، اصالت حقیقی خود را از دست خواهد داد.

نماینده خبرگان رهبری همچنین تربیت نسل سالم و پویا را در سایه تأمین امنیت، اخلاق و عدالت میسر دانست و گفت: اگر امروز شاهد بحران عقیدتی، اخلاقی و فکری در غرب هستیم، به‌واسطه عدم توجه به تربیت نسل سالم در سایه ارزش‌ها و اخلاق فطری بشر بوده است.

وی با تأکید بر این‌که بحران فرهنگی گریبان‌گیر غرب شده است، خاطرنشان کرد: نتیجه ترویج فرهنگ ضدبشری در غرب این شده که بنیان خانواده مفهوم خود را از دست داده و تنها ذلت‌جویی از هر راه ممکن هدف قرار گرفته است، در چنین شرایطی نباید انتظار تربیت نسل سالم را داشت.

امام جمعه اردبیل با بیان این‌که تربیت از دیدگاه مبانی اسلامی بسیار حساس و پیچیده است، افزود: نیروی انتظامی با عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، مقابله با پدیده‌های شوم اجتماعی و اخلاقی از جمله بدحجابی و ضدفرهنگ‌ها رسالتی خطیر در سالم‌سازی فضای تربیتی جامعه بر عهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح توطئه های دشمنان نظام اسلامی در تضعیف باورهای دینی و اخلاقی در جامعه اسلامی اظهار داشت: استکبار جهانی با ترویج فرهنگ مبتذل غربی، مواد مخدر، مشروبات الکلی، و قبح‌زدایی از معاصی درصدد تساهل و تسامح در جامعه اسلامی است

همچنین علی روستایی، فرمانده سابق نیروی انتظامی استان اردبیل در سخنانی به تشریح گزارشی از عملکرد دو ساله خود در استان اردبیل پرداخت و اظهار داشت: با توجه به موقعیت حساس و استراتژیک استان مرزی اردبیل، ارتقای امنیت و کاهش آسیب‌ها و جرایم به عنوان امنیت پایدار ضروی به نظر می رسد./935/پ202/س

ارسال نظرات