۰۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۳۱۸۴۱
امام جمعه اردبیل:

دوران افول رهبران لائیک در حوزه تمدن اسلامی فرا رسیده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل تحولات مصر و انتخاب نامزد اسلام گرا به عنوان رییس جمهور این کشور را نمادی از شکست‌ سیاست‌های آمریکا در منطقه دانست و گفت:‌ دوران افول دولت‌ها و رهبران لائیک در حوزه تمدن اسلامی فرا رسیده است،
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به مذاکرات ایران و گروه 1+5 در استانبول، بغداد و مسکو اظهار داشت: امروز کشوری در جهان قدرت محسوب می شود که تولید علم داشته و در دانش جهانی سهیم باشد.

وی با بیان این‌که وابستگی با استقلال و حاکمیت ملی منافات دارد، خاطرنشان کرد: تحریم‌های آمریکا و غرب طی سالیان گذشته موجب خودکفایی ایران در عرصه‌های مهم و استراتژیک شده است، امروز نیز ایران اسلامی با وجود تحریم‌های جدید بر دفاع از اصول و ارزش‌های خود هرگز مصلحت‌اندیشی و مماشات نخواهد کرد.

امام جمعه اردبیل رفتار دوگانه غرب با ملت‌های جهان را غیرقابل قبول دانست و گفت: پرنده هسته‌ای ایران بهانه‌ای برای مقابله با نفوذ و تاثیرگذاری ایران در معادلات سیاسی منطقه است، با وجود خواست دشمنان امروز شاهد شکل‌گیری خاورمیانه‌ای جدید بر اساس مبانی اسلامی و نشات گرفته از آرمان‌های انقلاب ملت ایران هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی ایران منافع آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای استعمارگر غرب در منطقه خاورمیانه را به خطر انداخته است، افزود: ایران مانع اصلی در دستیابی نظام سلطه به اهداف و منافع نامشروع خود در منطقه است.

وی هدف اصلی غرب در اعمال تحریم‌های جدید را آزمایش روانی ملت ایران در ایستادگی بر حقوق و اصول انقلابی خود دانست و ادامه داد: غرب تلاش می کند تا با کوتاه آمدن ایران در مساله هسته‌ای، بار دیگر منافع خود در منطقه را احیا کرده و از تعهدات خود عقب نشینی کند.

نماینده خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که غرب بهتر از همه می داند فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است، تصریح کرد: باید از حوادث گذشته عبرت بگیریم، در دوران اصلاحات از برخی اصول خود عقب‌نشینی کردیم، اما غرب حاضر نشد به تعهدات خود عمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی افزود: درست 10 سال پیش دیپلمات‌ انگلیسی در مذاکرات ایران و آژانس مشت خود را بر میز کوبید و به صراحت اعلام کرد ایرانیان نباید سخن از انرژی هسته‌ای به میان آورند و فوراً تجهیزات را تحویل دهید تا با شما گفت‌و گو کنیم، امروز اعلام می کنیم که ایران اسلامی هیچ‌گاه از مواضع و حقوق خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

وی با بیان این‌که غرب هیچگاه قابل اعتماد نیست، گفت: با این‌حال ایران اسلامی برای اثبات صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته ای خود در سال 89 با وساطت ترکیه و برزیل آمادگی مذاکره با گروه 1+5 را اعلام کرد اما بار دیگر طرف غربی به تعهد خود عمل نکرد.

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیروزی اسلام‌گرایان در انتخابات ریاست جمهوری کشور مصر اظهار داشت: دوران شکوفایی اسلام و دوران افول دولت‌ها و رهبران لائیک در حوزه تمدن اسلامی فرا رسیده است، انتخابات مصر نمادی از شکست ساست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه بود./935/پ202/ج
ارسال نظرات