۱۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۳۱۹۰۱
حجت‌الاسلام موسی‌پور:

مراجع تقلید مشوق و حامی من برای خدمت در قم بودند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام موسی‌پور در مراسم تودیع خود گفت: مراجع تقلید مشوق، هدایتگر و حامی من و مدیران استان برای خدمت به کریمه اهل بیت‌(ع) و این خطه مقدس بودند.
موسي پور استاندار قم توديع و معارفه استاندار قم توديع و معارفه استاندار قم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام موسی‌پور در مراسم تودیع خود که پیش از ظهر امروز 11 تیرماه در تالار معصومیه استانداری برگزار شد، گفت: این تودیع برای در این ایام برای من مایه شادی و سرور مضاعف است چراکه باری سنگینی از دوشم برداشته می‌شود.

 

وی با بیان این‌که 33 ماه پیش در همین مکان مسؤولیتی بر عهده من گذاشته شد و امروز این مسؤولیت بر دوش برادر عزیز دیگری نهاده می‌شود، گفت: خدای بزرگ را هزاران بار شاکرم که به من توفیق داد همه توان خود را برای انجام وظیفه‌ صرف کنم و امروز شرمنده مردم قم، علما و مراجع این شهر نیستم.

 

استاندار پیشین قم تصریح کرد: گرچه تقصیرها فراوان است، اما از این جهت خوشحال و شادمانم که با همه وجود و توان سعی کردم آنچه در توان دارم برای خدمت به خطه کریمه اهل بیت‌(ع)، هزینه کنم، در حالی که معتقدم کارهای انجام شده ذره‌ای است از آنچه مردم قم لیاقت آن را دارند.

 

وی از قم به عنوان یک نقطه ممتاز، منطقه ویژه و جایگاه خاص نام برد و با بیان این‌که قم موطن انقلاب و خاستگاه این نهضت عظیم اسلامی است که جهان را تحت تأثیر قرار داد، ابراز داشت: به شهر قم جفا شده و هرچه سعی در جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته آن شود، تازه تلاشی در جهت شأن نام قم است.

 

حجت‌الاسلام موسی‌پور ادامه داد: قم پایگاه مراجع تقلید، مرکز بزرگ‌ترین حوزه علمیه جهان تشیع و مرکز استراتژیک فکری جهان اسلام است، قم ذخیره عالم برای قیام حضرت مهدی‌(عج) است و هرکجای عالم نام این انقلاب، نام پیر و قافله‌سالار انقلاب، نامی از تشیع و نام شعارهای عدالت‌خواهانه برده می‌شود، نام قم در کنار اوست.

 

استاندار پیشین قم که به عنوان مشاور وزیر کشور انتخاب شده است با بیان این‌که قم چنین نام بلند آوازه‌ای دارد و باید به همین بلندآوازگی ساخته شود، تصریح کرد: همت‌های بلند، قامت‌های استوار، عزم‌های جزم و توان‌های قوی می‌خواهد که قم را به جایگاه اصلی خود برساند.

 

وی با اشاره به مدت زمانی که به عنوان استاندار در شهر قم مشغول به خدمت بوده است، گفت: همواره سعی کردم در مسیر رشد و اعتلای شهر قم حرکت کنم و امیدوارم استاندار جدید با همه توان این مسیر درخشان را ادامه دهد تا شاهد رشد، توسعه، پیشرفت و عمران این خطه مبارک باشیم.

 

حجت‌الاسلام موسی‌پور همچنین از مراجع تقلید به سبب عنایت‌هایی که به وی داشته‌اند، تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: به حق شهادت می‌دهم که این بزرگواران مشوق، هدایت‌گر و حامی من و مدیران استان برای خدمت به کریمه اهل بیت‌(ع) و این خطه مقدس بودند.

 

وی با بیان این‌که اگر کاری در قم صورت می‌گرفت، در سایه حمایت‌های علما و مراجع معظم تقلید بوده است، افزود: وقتی خدمت مراجع می‌رسیدیم، یک کلام ایشان به ما برای حرکت طولانی انرژی می‌داد، خدا این ذخایر و پاسبانان شریعت را برای جهان اسلام حفظ کند و ما را قدردان این نعمت‌های بزرگ قرار دهد.

 

استاندار پیشین قم توجه دولت نهم و دهم را به آبادانی و عمران قم بی‌سابقه دانست و با بیان این‌که اگر کاری در قم صورت گرفته به سبب تغییر رویکرد و نگاه دولت‌ها بوده است و من نمی‌توانم از این واقعیت بگذرم و بیان نکنم، گفت: حقیقتا توجه به قم و رویکرد توجه به قم در دولت نهم و دهم نگاه‌ها را متحول کرد و اگر خدمتی صورت گرفت، زمینه‌ای بود که این خدمت صورت گرفت و جای تقدیر و سپاسگذاری است.

 

وی با بیان این‌که تغییرات طبیعی است و مسؤولیت‌ها برای همیشه باقی نمی‌ماند که اگر قرار بود بماند به ما نمی‌رسید، ابراز داشت: در همین سالن و 33 ماه پیش آقای ناظمی اردکانی تودیع شدند و بنده معارفه، امروز بنده تودیع می‌شوم و آقای پیریایی معارفه و این طبیعی است و من از صمیم قلب از این تصمیم راضی هستم.

 

حجت‌الاسلام موسی‌پور ادامه داد: با تمام وجود از این تصمیم راضی هستم، نه به سبب این‌که از مسؤولیت شانه خالی کرده‌ام، بار مسوولیتی از روی دوش من برداشته شد و از این بابت از کسانی که در این مسیر به رییس جمهور محترم کمک کردند و آنها را می‌شناسم و برخی هم در این جلسه هستند، از صمیم قلب تشکر می‌کنم. /920/پ202/ج

ارسال نظرات