۱۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۱۳۱۹۰۶
در گفت‌وگو با ائمه جمعه استان کرمان مطرح شد؛

جوانان، یاران کم‌توقع و بی‌ادعای نظام اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ راهکارهای تبلیغی نهادینه کردن معنویت و پاکدامنی در نسل جوان از سوی ائمه جمعه استان کرمان تشریح شد.
جوانان، یاران کم‌توقع و بی‌ادعای نظام اسلامی هستند
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، ائمه جمعه شهرهای جیرفت، رفسنجان، بافت و بردسیر به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان به تشریح نقش مبلغان در رشد فکری و روحی نسل جوان پرداختند.

ضرورت آموزش صحیح قرآن و ترویج آموزه‌های دینی در بین جوانان
 
حجت الاسلام اصغر عسکری، امام جمعه شهرستان جیرفت، با بیان این که نسل جوان  نیازمند تلاش تبلیغی روحانیان هستند، گفت: مبلغان باید دینداری واقعی و آسیب های فرهنگی جامعه را متناسب با زبان نسل جوان و نیازهای روز به مخاطب انتقال دهند.

وی در ادامه با تأکید بر این که زندگی حضرت علی اکبر(ع) در بخش هایی همچون فداکاری، وفاداری، اطاعت از پدر و مهم تر از همه اطاعت از امام و رهبر می تواند الگوی مناسبی برای جوانان امروز باشد، ابراز داشت: راه نهادینه کردن پاکدامنی در نسل جوان، آموزش صحیح قرآن و ترویج آموزه‌های دینی است.
 
امام جمعه شهرستان جیرفت جوانان امروز را همچون جوانان دوران پیروزی انقلاب اسلامی پرتحرک دانست و تصریح کرد: به یقین جوانان با فعالیت‌هایی که در عرصه های مختلف پیشرفت کشور دارند، عقب‌تر از جوانان فعال در دوران انقلاب نیستند.
 
حضرت علی اکبر (ع) همواره در رکاب و خدمت پدر بود

حجت الاسلام عباس رمضانی
پور، امام جمعه شهرستان رفسنجان، با اشاره به این که پرداختن به نیازمندی های دینی جوانان باید از مهم ترینمسائل مورد توجه مبلغان باشد به این معنا که امروزه جوانان را باید با بها دادن فرصت میدان‌داری داد، ادامه داد: در این جا ضرورت دارد در کنار بهره‌مندی از دیده‌گاها و نقطه نظرات جوانان، آنان را به فراگیری دانش و تجربه از افراد نخبه جامعه تشویق و دعوت کنیم.

وی تصریح کرد: بینش بالا و بصیرت حضرت علی اکبر(ع) می
تواند برای همه جوانان اسوه باشد، علی اکبر (ع) همواره در رکاب و خدمت پدر بود؛ از این رو بر فرزندان فرض است که نسبت به والدین خود بی نهایت احترام بگذارند و در ارزشگذاری آنان کوتاهی نکنند.

وی با اشاره این که ت
زکیه از راه‌های سلامت نفس است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به جوانان سفارش کرده اند، ابراز داشت:  در فضای امروز می طلبد فرزندان جامعه اسلامی با تربیت صحیح در میدان های مختلف حضور یابند.

حجت الاسلام رمضانی‌پور در ادامه با بیان این که جوانان امروز استعدادها و توانایی های بالاتری نسبت به فرزندان اول انقلاب دارند، گفت: بینش و بصیرتی که امروز در جوانان ما هست اگر بالاتر از آن زمان نباشد کمتر از آن دوران نیست؛ حتی  می توان گفت جوان ایران اسلامی در عرصه دفاع مقدس و سربلندی اسلام عزیز، بهتر از جوانان صدر اسلام درخشیدند.

مبلغان دینی فرزندان شیعه را از توطئه های فرهنگی دشمن حفظ کنند

همچنین حجت الاسلام علی ابراهیمی، امام جمعه شهرستان بافت، با بیان این که وظایف مبلغان در برابر نسل جوان جمهوری اسلامی با توجه به تهاجم گسترده دشمنان سنگین از گذشته است، تصریح کرد: تبلیغات دشمن می خواهد جوانان ما را انحراف کند که در این میان تبلیغ تبشیری و جریان بهاییت آنان را تهدید می‌کند.
 
وی به جریان های کاذب و نوظهور اشاره کرد و گفت: از سویی دیگر دشمن درصدد ایجاد انحراف جنسی، فرهنگی و فکری با ابزارهایی همچون ماهواره و اینترنت علیه نسل جوان ما تدارک دیده است که وظیفه مبلغان و روحانیان در برابر فرزندان شیعه و محبان اهل بیت طاهرین(ع) وظیفه بسیار سنگینی است.

امام جمعه بافت خاطرنشان کرد: تعبیر زیبایی امام حسین(ع) نسبت به فرزندش دارد مبنی بر این که علی اکبر(ع) شبیه پیامبر اکرم(ص) است، به یقین با الگوپذیری از راه و رسم علی اکبر(ع) که همان عمل به دستورات دین و جدش پیامبر است، می توان فضای مناسبی برای پرورش جوانان پاکدامن و معتقد فراهم کرد.

جوانان یاران بی‌توقع انقلاب و بی ادعای نظام اسلامی هستند

حجت الاسلام میثم تارم، امام جمعه بردسیر، سخنان خود را با تبریک ایام خجسته شعبانیه به ویژه ولادت حضرت علی اکبر(ع) آغاز کرد و گفت: به یقین جوانان عزیز کشور ما همان گونه که پشتیبان انقلاب اسلامی بودند امروزه نیز بهترین یاران بی توقع انقلاب و بی ادعای نظام اسلامی هستند؛ از این رو رسالت حوزه و مبلغان در مقابل این نسل مهم است.
 
وی با اشاره به این که مناسبت‌های مذهبی فرصت مناسبی برای مبلغان در عرصه ارتباط با جوانان است، ابراز داشت: بیشترین بخشی که می توان به جوانان توصیه کرد مربوط به انقلاب کربلا است، حق طلبی حضرت علی کبر(ع) نماد شخصیت یک جوان در جامعه اسلامی است؛ بنابر این حماسی اندیشیدن، حق طلبی و دفاع از دین از محورهایی است جوانان نقش بسزایی در ترویج آن دارند.

حجت الاسلام تارم با اشاره به ضرورت نهادینه کردن معنویت در بین نسل جوان اضافه کرد: نسل جوان بیشتر به معنویت گرایش دارند معتقدم جوانی، عالمی از پاکی و معنویت است؛ البته آنچه که مهم است مدیریت دوران بلوغ است تا این جریان الهی و پاکدامنی حفظ شود.
 
وی با بیان این که مبلغان باید آثار معنویت و برکات دنیوی و اخروی آن را برای جوانان تبیین کنند، ابراز داشت: سرشت الهی جوانان می طلبد مبلغان الگوهای معنوی را به آنان ارائه کنند که در این میان ائمه اطهار(ع)، حضرت علی اکبر(ع) و جوانان شهیدی همچون حسین فهمیده الگوهای خوبی در گرایش جوانان به معنویت هستند.

امام جمعه بردسیر در ادامه خاطرنشان کرد: آنچه امروزه در روحیه جوانان دیده می شود گرایش جدی به اخلاق و فداکاری و دفاع از ارزش‌های انقلاب است، همان گونه که امسال شاهد بودیم با وجود فصل امتحانات دانشگاه ها و مدارس، مساجد خالی از جمعیت جوانان معتکف نبود این جاست که ضرورت برنامه ریزی منسجم فرهنگی رخ می نماید./971/ز503/س
ارسال نظرات