۱۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۳۲۲۱۵

اجتماع بزرگ مهدی‌یاوران در تبریز و اردبیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با نیمه شعبان، راهپیمایی و اجتماع بزرگ مهدی‌یاوران در شهرهای تبریز و اردبیل برگزار شد.
امام زمان(عج)

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با سالروز میلاد یگانه منجی عالم بشریت، امام مهدی(عج) راهپیمایی و تجمع عاشقان ولایت و امامت از ساعت 30/10 امروز آغاز و تا نماز ظهر و عصر در میدان ساعت ادامه داشت.

 

این مراسم که با مولودی‌خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت و همچنین حضور علما، طلاب و عموم اقشار مردم تبریز همراه بود، با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله مجتهدشبستری پایان یافت،

 

همچنین نوای ملکوتی دعای ندبه بامداد امروز در نقاط مختلف استان زمزمه شد، مسجد کرامت(مهدیه تبریز)، گلزار شهدای وادی رحمت، امامزاده عون‌ابن‌علی و مساجد محوری آذربایجان شرقی میزان ندبه‌خوانان نیمه شعبان بود.

 

بنا بر این گزارش، طرح جمع آوری صدقه برای سلامتی امام زمان (عج) در استان در 170 پایگاه مستقر در مساجد شهری و روستایی استان اجرا شد که وجوه جمع آوری شده جهت خرید گوسفند قربانی برای سلامتی امام زمان (عج) هزینه خواهد شد.

 

تمام کمک های جمع آوری شده در این طرح زیر نظر هیات امنا و امام جماعت مسجد استان هزینه می شود و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بقیه کمک های جمع آوری شده در این طرح میان مددجویانی که تا کنون موفق به زیارت قم و جمکران نشده اند، تخصیص می یابد.

 

بر اساس اعلام خبرنگار رسا در اردبیل، راهپیمایی منتظران ظهور امروز همزمان با میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) از مقابل مسجد قدس آغاز و با حضور اقشار مختلف مردم تا محل مزار شهدای گمنام شورابیل ادامه یافت.

 

اقشار مختلف مردم متدین و ولایت‌مدار اردبیل امروز با شور و شعور مثال‌زدنی در این راهپیمایی که با عنوان «استقبال از ظهور» برگزار شد، عشق و ارادت خود را به ساحت حضرت صاحب‌الزمان(عج) ابراز کرده و در یک حرکت نمادین شور و نشاط معنوی را به نمایش گذاشتند.

 

نخستین نمایشگاه « مهدویت » نیز که با هدف معرفی امام زمان و فلسفه ظهور و امام زمان شناسی در نگارخانه خطایی اردبیل گشایش یافته، امروز میزبان مهدی‌پژوهان این شهر بود، در این نمایشگاه 250 قطعه بنر در خصوص مباحث مهدویت و مسائل پیرامونی آن در معرض دید بازدید‌کنندگان قرار گرفته است.

 

ارتقای معرفت دینی و مهدوی در جامعه و نگاه عقلانی به این حوزه از اهداف کلی نمایشگاه اعلام و منابع ارزشمند و معتبری در این نمایشگاه جمع‌آوری شده تا کامل‌ترین اطلاعات در خصوص مهدویت و انتظار به علاقه‏مندان ارائه شود./935/پ202/ب

 

ارسال نظرات