۱۷ تير ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۱۳۲۳۷۹
سخنگوی وزارت امورخارجه چین:

اظهارات کلینتون درباره سوریه به هیچ وجه پذیرفتنی نیست

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی وزارت امورخارجه چین، با رد ادعای وزیرخارجه آمریکا علیه روسیه و چین مبنی بر مانع تراشی در حل بحران سوریه گفت: هر اقدامی برای تخریب وجهه چین شکست خورده است.
کلينتون

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از نیویورک تایمز، لیو وی مین، سخنگوی وزارت امورخارجه چین با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه آمریکا در نشست پاریس گفت: اظهارات کلینتون به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

 

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا در نشست پاریس گفته بود: روسیه و چین درباره حل مسأله سوریه کارشکنی می کنند و آنها مانع پیشرفت می شوند امری که دیگر نمی توان با آن موافقت کرد.

 

سخنگوی وزارت امورخارجه چین افزود: چین در قبال مشکل سوریه موضعی عادلانه و سازنده اتخاذ کرده و  تلاشهای دیپلماتیک پکن در این زمینه با تأیید گسترده ای در جامعه جهانی همراه بوده است.

 

لیو وی مین خاطرنشان کرد: هرگونه اظهارنظر یا اقدام برای تخریب وجهه چین و یا ایجاد اختلاف بین پکن و کشورهای دیگر شکست خواهد خورد.

 

همچنین، سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه کنفرانس موسوم به دوستان سوریه در پاریس را غیراخلاقی توصیف کرد.
 
 

الکسندر لوکاشیویچ گفت: روسیه و چین و چند کشور دیگر که با جمهوری عربی سوریه روابط دوستانه و متعارف دارند، از ایستادن در کنار این دوستان امتناع کردند زیرا آنها بر این باورند که این چارچوب یکجانبه از نظر سیاسی بیهوده و غیراخلاقی است./982/ب903/ک

ارسال نظرات