۱۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۳۲۴۳۳
یک استاد حوزه و دانشگاه تبیین کرد؛

براندازی نظام؛ هدف مشترک غائله 18 تیر و فتنه 88

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید حوزه و دانشگاه تبریز گفت: فتنه‌های 18 تیر سال 78 و انتخابات 88 هر دو با هدف براندازی نظام اسلامی هدایت شده بود.
واكاوي فتنه 88


حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به این‌که حادثه کوی دانشگاه در 18 تیر سال 78 پیام‌های بزرگی برای مسؤولان نظام داشت، گفت: دشمنان با درک جایگاه و اهمیت دانشگاه و دانشجویان با نشر اکاذیب در روزنامه‌های زنجیره‌ای و شبکه‌های ماهواره‌ای از احساسات پاک این قشر فرهیخته سوء استفاده کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان خارجی و منافقان داخلی پس از حوادث کوی دانشگاه نسبت به براندازی نظام اسلامی امیدوار شده بودند، ملت با خلق حماسه 23 تیر نشان داده‌اند که پای نظام و ولایت ایستاده‌اند و اجازه نمی دهند، عده‌ای با پول بیت‌المال کمر به تضعیف نظام و رهبری ببندند.

 

حجت الاسلام نظری با اشاره به اشتراکات فتنه 18 تیر و فتنه 10 سال بعد از آن در انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: دشمنان بخش‌هایی از سناریوی فته 18 تیر را در سال 88 اجرایی کردند، به‌گونه‌ای همواره از گسست میان مردم و نظام و رهبری سخن به میان می آورند و این‌گونه نشان می دادند که مردم به صورت خودجوش وارد میدان شده‌اند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: حماسه مردمی 23 تیر سال 78 و 9دی سال 88 را شاید بتوان اوج وفاداری مردم به نظام اسلامی پس از پیروزی انقلاب دانست، با مطالعه این دو واقعه مهم تاریخ انقلاب خواهیم یافت که پس از ورود مردم به صحنه که عده‌ای آنان را عوام خطاب می کردند؛ یکباره همه معادلات عوض شد و روزنامه های زنجیره ای که آتش بیار معرکه بوده، سکوت مرگباری را پیش گرفتند.

 

وی با اشاره به این‌که حماسه‌های تاریخی 23 تیر و 9 دی همواره عامل نگرانی دشمنان از پروژه‌های براندازانه نرم در داخل کشور بوده است، اظهار داشت: آنچه که بیش از هر چیز بایستی در مطالعه این فتنه‌ها مورد توجه ویژه قرار گیرد، نقش رهبری نظام در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و منافقان داخلی و خارجی بوده است.

 

حجت الاسلام نظری تصریح کرد: متاسفانه با وجود آینده نگری، هشدارها و بصیرت‌بخشی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، عده‌ای از مسؤولان غفلت کردند و این‌بار نیز رهبری و ملت کوتاهی ها و غفلت مسؤولان را جبران کردند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جنجال رسانه‌ای دشمنان پس از گذشت 13 سال از فتنه 18 تیر اظهار داشت: طی روزهای اخیر شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی با بازخوانی غلط و جانبدارانه از حوادث کوی دانشگاه، درصدد القای باورهایی غلط از آن دوران به نسلی جوانی هستند که آن روزها را به خاطر ندارند.

 

حجت الاسلام نظری حماسه 23 تیر 78 را حقیقتی فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: بایستی  نسل جوان جامعه را با پیام‌های آن واقعه و حماسه آشنا کرد، امروز نیازمند بصیرت‌بخشی و دشمن‌شناسی به اقشار تاثیرگذار جامعه به ویژه دانشجویان هستیم، چراکه همواره یکی از نقاط فتنه‌انگیزی دشمنان فضای آزاد دانشگاهی کشور بوده است.

 

وی در پایان با بیان این‌که تاریخ انقلاب اسلامی هم سرشار از نمونه هایی است که همواره به دنبال منافع مادی خود بوده اند، خاطرنشان کرد: بنی صدر و قطب زاده هم ادعای انقلابی بودن داشتند، حتی به امام راحل در پاریس پیوستند، قطب زاده که کاملا مباشر استکبار بود و می خواست جماران را منفجر کند و بنی صدر هم، چنان مغرور شده بود که دیگر ولایت فقیه را قبول نداشت./935/ت302/ج

ارسال نظرات