۱۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۳۲۴۳۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

نخستین اثر بدحجابی خودباختگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: اولین اثر بدحجابی، خودباختگی است، بدحجابی باعث می‌شود که فرد نسبت به داشته‌ها و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی دچار بی‌تفاوتی شود و اصالت خود را فراموش کند.
حجاب

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن روز عفاف و حجاب گفت: فرهنگ عفاف و حجاب، یکی از باورهای اصیل دینی است که با شناسایی مرزهای مفهومی حیا، عفاف و حجاب که جان مایه فرهنگ عفاف هستند و نیز ابزار و شیوه های نو، مؤثر و اطلاعات جامعه شناسی و روان شناختی به جامعه تزریق می شود.

 

وی اظهار داشت: فرهنگ سازی مناسب نیازمند عمق بخشیدن به سطح باورهای اجتماع، ترویج گسترش باورهای موجود یا نهادینه شده و حفظ و نگهداری حفظ باورهای نهادینه شده است که در امر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نباید از این مهم غفلت کرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، تبیین فلسفه و پیامدهای مثبت فرهنگی، اجتماعی، روانی و اخلاقی عفاف و حجاب در عرصه‌های مختلف زندگی و اثرات منفی عدم رعایت آن در سست شدن بنیان‌های اخلاقی جامعه را از جمله راهکارهای علمی جهت نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب در سطح جامعه برشمرد.

 

حجت الاسلام نعمت الهی افزود: توجه دادن به رعایت پوشش نه به عنوان یک اجبار اجتماعی، بلکه به عنوان یک ارزش انسانی، دینی و معنوی جهت مصونیت از زشتی‌ها و آسیب های اجتماعی و راهنمایی و هدایت همراه با دقت، ظرافت، خیرخواهی و دوستی کسانی که قصد نادیده‌گرفتن هنجارهای جامعه را دارند از دیگر راهکاری مؤثر در جهت فرهنگ سازی عفاف و حجاب است.

 

وی با بیان این که حجاب از مسائل ضروری دین مبین اسلام است و از دیدگاه قرآن عدم رعایت آن از گناهان کبیره محسوب می‌شود، ادامه داد: امروز دشمنان اسلام با واقف شدن به اهمیت تأثیر عفاف و حجاب در تحکیم بنیان های خانواده درصدد ترویج بی بند باری و از هم گسستن کانون خانواده در نظام اسلامی هستند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به آثار متعدد فردی، خانوادگی و اجتماعی بدحجابی، گفت: اولین اثر بدحجابی، خودباختگی است. بدحجابی باعث می‌شود که فرد نسبت به داشته‌ها و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی دچار بی‌تفاوتی شود و اصالت خود را فراموش کند.

 

وی، افزایش آمار طلاق و سست شدن بنیان خانواده را از دیگر اثرات بدحجابی ذکر کرد و اظهار داشت: بدحجابی با کنار زدن اخلاقیات و تمرکز بر ظواهر و افزایش تنوع‌ طلبی زمینه انحراف زن و یا شوهر را فراهم می‌کند و به تبع آن به تزلزل خانواده منجر می‌شود.

 

حجت الاسلام نعمت الهی با اشاره به این که یکی از فلسفه های حقیقی وجوب حجاب، حفظ آرامش زن، مصونیت جامعه از فساد و عمق و معنا بخشیدن به امنیّت اجتماعی با توسعه آن است، خاطرنشان کرد: پوشش دینی، پیام عفت، شخصیت و خداترسی زن مسلمان است و مردان جامعه نه تنها به چنین بانویی چشم طمع نخواهند داشت که او را نیرویی بالفعل در هرچه وسعت بخشیدن امنیت اجتماعی دانسته و نجابتش را می ستایند.

 

این مسؤول، وظیفه مهم زنان مسلمان را حفظ حریم خانواده با ترویج و صیانت از شئونات اسلامی و تربیت شایسته کودکان و نوجوانان دانست و گفت: چرا که هر فردی که در حریم خانواده با مسائل دینی و قرآنی مأنوس باشد به یقین به سوی مفاسد اجتماعی و اخلاقی سوق داده نخواهد شد و در نتیجه شاهد ارتقای سطح امنیت اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

 

حجت الاسلام نعمت الهی، ایجاد آرامش روانی بین افراد جامعه،جلوگیری از تهییج و خنثی نمودن لذایذ نفسانی، کاهش چشمگیر مفاسد فردی و اجتماعی در جامعه اسلامی، حضور معنوی گرایانه زنان و مردان در محیط اجتماعی، حفظ ارزش های انسانی، مانند عفت، حیا و متانت در جامعه و مصونیت زنان در همه زمان ها و مکان ها را از جمله آثار و فواید حجاب اسلامی عنوان کرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت عفاف و حجاب در جامعه، باید همه ابزارهای فرهنگ‌ساز از قبیل کتاب، مطبوعات و صدا و سیما در راستای رعایت پوشش و حجاب برتر و مطلوب و امنیت اجتماعی قدم بردارند و کوتاهی در این عرصه جبران ناپذیر هستند./950/پ202/س

 

ارسال نظرات