۲۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۱۳۲۶۱۴
نماینده مردم تبریز:

غرب با تحریم نفت ایران خودزنی کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: غرب با اعمال تحریم خرید نفت ایران، نوعی خودزنی آشکاری را آغاز کرده است.
محمداسماعيل سعيدي، منتخب مردم تبريز در انتخابات نهم مجلس
 
 محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌و با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به تحریم‌ خرید نفت ایران از سوی برخی کشورهای غربی، اظهار داشت: منابع سرشار انرژی ایران، همواره یکی از فرصت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری و سودآور برای کمپانی‌های بزرگ بین‌المللی بوده و در حقیقت غرب با اعمال این تحریم، خودزنی آشکاری را آغاز کرده است.
 وی با بیان این‌که کناره‌گیری غرب از منابع انرژی ایران، فرصت را برای توسعه و سرمایه‌گذاری دیگر کشورهای علاقه‌مند فراهم کرده است، تصریح کرد: نفت ایران در طول تاریخ مشتریان خاص خود را داشته است، افزون بر این‌که نظام اسلامی خود از کاهش صادرات نفتی استقبال می کند، چراکه هدف نهایی برنامه چشم‌انداز توسعه کشور عدم اکتا به درآمدهای نفتی است.
 سعیدی با اشاره به جنجال رسانه‌ای شبکه‌های وابسته به غرب طی ماه‌های اخیر افزود: تصور کارشناسان این شبکه‌های دروغ‌پراکن قبل از اعمال تحریم‌ها سقوط نظام اسلامی و کاهش نجومی شاخص‌های اقتصادی در کشور بود، اما امروز مشاهده می کنیم که نه تنها کشور فلج نشده، بلکه تحریم‌ها به فرصتی برای خودکفایی کشور تبدیل شده است.
 نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس ادامه داد: هرچند در ماه‌های اخیر مردم با تورم و گرانی در برخی کالاهای اساسی مواجه بوده‌اند، اما هیچ‌گاه دست از حمایت نظام اسلامی و تاکید بر استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برنداشته‌اند، از این رو دولت بایستی نهایت تلاش خود را برای کنترل بازار و قیمت‌ها و خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم همیشه در صحنه داشته باشد.
 وی هدف اصلی از تحریم‌های خصمانه دشمنان نظام اسلامی را جدایی بین مردم، نظام و رهبری دانست و افزود: ملت ایران بهای استقلال‌طلبی خود را در طول 32 سال گذشته پرداخته است، امروز نیز با تمام توان مقابل تحریم‌ها ایستاده و نشان داده که تحریم غربی دیگر معنای خود را از دست داده است.
 سعیدی توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری را لازمه عبور از تحریم‌ها اعلام کرد و اظهار داشت: تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده هرگاه مسؤولان و نمایندگان ملت نسبت به توصیه‌های ولایت فقیه با احساس تکلیف شرعی وارد میدان عمل شده‌اند، توفیقات بزرگی عاید نظام شده است، البته در مقاطعی نیز با بی‌بصیرتی نسبت به منویات رهبری با مشکلاتی رو به رو بوده‌ایم.
 نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس فشار سیاسی، روانی و اقتصادی را حربه جدید دشمن برای تضعیف نظام ولایی ایران دانست و گفت: امروز کشور با جنگ تمام عیار در عرصه‌های فرهنگی و عقیدتی رو به رو است، برای مقابله با توطئه‌های دشمنان بایستی به بصیرت ولایی مجهز شد، در غیر این‌صورت فتنه‌ها و بحران‌های دلخواه دشمن به راه خواهد افتاد./935/ت302/ج

 

ارسال نظرات