۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۳۲۸۲۴
در ماه مبارک رمضان؛

بیش از یک میلیون نفر در طرح سفره‌های اکرام رضوی پذیرایی می‎شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل روابط عمومی آستان قدس رضوی گفت: بزرگ ترین سفره های اطعام مهمانان خدا در جهان اسلام با عنوان «سفره‌های اکرام رضوی» در ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی گسترانده خواهد شد و بیش از یک ملیون نفر در این طرح پذیرایی می شوند.
سفره افطاري در حرم مطهر رضوي
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسین یوسفی، مدیر کل روابط عمومی آستان قدس رضوی، ظهر امروز، 27 تیرماه در نشست خبری اعلام برنامه‌های ماه مبارک رمضان که با حضور اصحاب رسانه، در اتاق نشست‌های نمایشگاه دائمی آستان قدس رضوی برگزار شد، به تبیین فعالیت های آستان قدس رضوی در ماه رمضان سال جاری پرداخت و گفت: امسال برنامه ریزی برای مهمانان، زائران و مسافرانی که با هدف اقامت 10 روزه در مشهد توفیق حضور خواهند داشت از مدتها قبل در دستور کار بخش های مختلف آستان قدس رضوی قرار گرفته است.
وی با بیان این که برنامه های فرهنگی آستان قدس رضوی با هدف حرکت در مسیر سیره رضوی تدوین شده است، افزود: مسؤولان آستان قدس رضوی معتقدند که برنامه های این مجموعه، مسیر ایجاد زندگی‌ای اسلامی(رضوی) را در سطح کشور فراهم می کند، به عبارتی این برنامه ها فرهنگ رضوی را به کل کشور انتقال می دهد و برنامه هایی که در رمضان تدارک داده شده نیز از همین جنس است.
مدیر کل روابط عمومی آستان قدس رضوی با اشاره به این که ویژه برنامه استقبال از ماه مهمانی خدا با حضور حجت الاسلام پناهیان، از امشب به مدت سه شب بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی برگزار خواهد شد، بیان کرد: توجه به بخش کودک و نوجوان از اولویت های آستان قدس رضوی بوده و در سال جاری نیز برنامه مهمانی فرشتگان برای روزه اولی ها در مرکز دائمی نمایشگاه برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: ماه رمضان امسال یکی از باشکوه ترین محافل ترتیل خوانی قرآن به صورت یک برنامه قرآنی منسجم به شکل هماهنگ هر روز در صحن جامع رضوی برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: قرائت ترتیل روزانه یک جزء از قرآن همه روزه ساعت 5 تا 6 بامداد در صحن گوهرشاد برگزار و این برنامه به صورت پخش زنده از شبکه یک پخش خواهد شد.
یوسفی با یادآوری این که دو پایگاه مسجد گوهرشاد و دارالقرآن کریم در صحن جمهوری از پایگاه های ثابتی هستند که عمده برنامه های قرآنی در این دو مکان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: سلسله نشست ها و برنامه ریزی‌هایی در حوزه تبلیغات اسلامی برای ماه رمضان در نظر گرفته شده که با عنوان آثار معرفت، سلسله جلسات تفسیر با عنوان جلوه های کلام وحی، سلسله جلسات نهج البلاغه با عنوان در سایه سار نهج البلاغه است، همراه قرائت زیارات و ادعیه برگزار می شود.  
وی برگزاری جشن کریم اهل بیت در شب و شام میلاد امام حسن(ع) و برنامه‌های محراب خون در شب 19 رمضان، رستگار کعبه در شب 21 رمضان، مسیر ملکوت در لیالی قدر، ویژه برنامه وداع با رمضان در روزهای پایانی این ماه را از دیگر برنامه های حرم مطهر رضوی دانست.
وی افزود: ویژه برنامه شب های قدر در حرم مطهر رضوی 40 دقیقه بعد از افطار آغاز و برگزار خواهد شد، و این برنامه شامل تلاوت قرآن، قراعت دعای افتتاح، بیان اعمال و احکام لیالی قدر، قرائت دعای جوشن کبیر، مرثیه سرایی از سوی مداحان و سخنرانی توسط سخنرانان کشور است.
مدیر کل روابط عمومی آستان قدس رضوی در پایان گفت: بزرگترین سفره های اطعام مهمانان خدا در سطح جهان اسلام در حوزه اماکن متبرکه با عنوان «سفرهای اکرام رضوی» گسترانده خواهد شد و با تمهیداتی که اندیشیده شده بیش از یک ملیون نفر در طرح سفره های اکرام رضوی حضور و پذیرایی می شوند و این تعداد غیر از تعداد افرادی است که در مهمان سرا پذیرایی می شوند./968/پ202/س
 
ارسال نظرات