۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۱۳۲۸۳۹
آیت الله شبستری:

روحانیت در رفع معضلات فرهنگی پیش‌قدم باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز جلسات وعظ و خطابه روحانیان در ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای تبین اصل ولایت مطلقه فقیه دانست.
آيت الله شبستري
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در گردهمایی بزرگ روحانیان، مبلغان و طلاب حوزه های علمیه استان در آستانه ماه مبارک رمضان که در سالن اجتماعات مصلای اعظم تبریز برگزار شد، اظهار داشت: روحانیان بایستی نهایت استفاده را از فرصت‌های تبلیغی ماه مبارک رمضان داشته باشند.
وی با تاکید بر رسالت خطیر روحانیان و مبلغان اعزامی ماه مبارک رمضان در شناسایی آسیب‌های اجتماعی، اخلاقی و عقیدتی مناطق مختلف استان خاطرنشان کرد: شبکه تبلیغی استان بایستی با استراتژی واحد و مبتنی بر ارزش‌ها و اصول تبلیغ دینی، در رفع معضلات فرهنگی پیش‌قدم باشند.
آیت الله شبستری جلسات وعظ و خطابه روحانیان در ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای تبین اصل ولایت مطلقه فقیه دانست و گفت: با وجود این‌که بیش از 33 سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد و اهمیت و ضرورت ولایت فقیه در نظام اسلامی بر کسی پوشیده نیست، اما دشمنان هنوز نسبت به اصل و نقش ولی فقیه شبهه‌افکنی و سم‌پاشی می کنند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که هنوز دشمنان نگران فلسفه وجودی ولایت فقیه هستند، گفت: تمامی توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان با بصیرت‌بخشی و روشنگری ولایت خنثی شده، طبیعی است که استکبار جهانی سر ناسازگاری با اصل ولایت فقیه داشته باشد، روحانیت وظیفه حساس و تاثیرگذاری در تبیین اصل ولایت مطلقه فقیه با استناد به آیات، احادیث و روایات بر عهده دارد.
وی با اشاره به این‌که برخلاف تبلیغات مسموم دشمنان مردم تشنه معنویت و اخلاق اسلامی هستند، افزود: ماه رمضان بهترین فرصت برای تبلیغ ابعاد مختلف اسلام ناب محمدی و فقه تشیع است، روحانیان باید با استفاده از احادیث معتبر در سخنرانی ها ارزش کاری خود را بالا ببرند.
آیت الله شبستری روحانیان را وارثان راه و رسالت انبیای الهی دانست و گفت: روحانیان و مبلغان اعزامی باید در تبلیغ دین خدا، احساس تکلیف و مسؤولیت کنند، استقامت در این مسیر لازمه ادامه راه است، مبلغان توجه و واهمه‌ای نسبت به تبلیغات سوء دشمنان علیه روحانیت نداشته باشند، با توجه به گسترش تبلیغات سوء دشمنان علیه ایران اسلامی، رسالتی که امروز بر عهده روحانیت است؛ بسیار حساس‌تر و مهم‌تر از گذشته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ماه مبارک رمضان فضای مناسبی برای بیان احکام دینی وجود دارد و برپایی منابر قرآنی است، اظهار داشت: روحانیان باید منابر و جلسات خطابه خود را مزین به آیات قرآنی و روایات ائمه اطهار با ذکر منابع بکنند و توجه ویژه‌ای برای جذب نسل جوان برای حضور در مساجد و برنامه‌های مذهبی داشته باشند.
امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که دشمنان برنامه‌های متنوعی برای انحراف و ابتذال جوانان ایرانی تدارک دیده‌اند، تصریح کرد: نباید با انجام برخی کارها جوانان را از مساجد رانده و بهانه دست ضد انقلاب داد، هنر یک مبلغ دینی آشنایی با ادبیات نسل جوان برای جذب به اسلام و ارزش‌های شیعی است.

وی در پایان خواستار ترویج فرهنگ ساده‌ریستی از سوی روحانیت شد و با تأکید بر ترویج فرهنگ صرفه جویی در منابر ماه مبارک رمضان گفت: سفره های سحری و افطار باید رنگ و بوی الهی داشته باشند، تجمل‌گرایی و تشریفات و یا چشم و هم چشمی آفت جامعه اسلامی است./935/پ202/س

 

ارسال نظرات