۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۳۲۸۹۷
آیت الله علم الهدی:

فعالیت مرکز امور مساجد باید در جهت ولایت شرعی باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: امام جمعه باید از ولی فقیه و یا نماینده ولی فقیه در هر استان برای تغییر و یا انتخاب امامان جماعت شهر اذن داشته باشد.
آْيت الله سيد احمد علم الهدي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس، در گردهمایی ائمه جمعه استان خراسان رضوی که صبح امروز در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، گفت: مسأله مرکز رسیدگی به امور مساجد، مسأله تفویض ولایت است، زیرا مقام معظم رهبری در حکمی که به آیت الله مهدوی کنی دادند و براساس آن حکم، آیت الله مهدوی کنی احکامی را برای نمایندگان خود صادر کردند که نوعی تصرف در  ولایت در بخش رسیدگی به مساجد به حساب می آید.  

وی با بیان این که مقام معظم رهبری تصرف ولایت گونه نیز در موقوفات داشتند که واقفان و متولیان مساجد نسبت به مسجد سلطه نداشته باشند، توضیح داد: این تصرف ولایت گونه مقام معظم  رهبری، به نماینده ولی فقیه در هر استان تفویض شده است و القای همه این مدیریت هنگامی است که این ولایت به امام جمعه داده شود به این معنا که امام جمعه این حق را دارد که هر فردی را که دارای ویژگی های مساعد است را برگزیند؛ بنابراین باید مشخص شود که آیا این امام جمعه از نماینده ولی فقیه اذن انجام چنین فعلی را دارد یا خیر؟

آیت الله علم الهدی ادامه داد: اگر نماینده ولی فقیه اذن داده باشد، امام جمعه نیز اذن تصرف ولایی دارد و امامان جمعه در برابر این اذن مسؤول هستند، اما اگر اذن شرعی وجود نداشته باشند شرعا حق ندارد در مسجد تصرف کند. لذا باید ولایت تصرف از مساجد را نماینده ولی فقیه تفویض کند، زیرا مرکز امور مساجد از نظر نوع فعالیت همانند شورای امر به معروف و نهی از منکر نیست و نیازمند ولایت شرعی است./968/پ203/س

ارسال نظرات