۲۹ تير ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۱۳۳۰۱۸
امام جمعه مراغه:

مساجد بهترین محل برای تبلیغ دین و ارتقای معرفت مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: گفتار، رفتار و منش روحانیان بهترین تبلیغ دین است، مردم احکام دینی و اسلام را با منش روحانیان و مبلغان می شناسند.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در گردهمایی روحانیان و مبلغان مراغه در آستانه ماه مبارک رمضان اظهار داشت: روحانیت میراث‌دار رسالت انبیای الهی در تبلیغ مبانی دینی و الهی است.

 

امام جمعه مراغه افزود: از صدر اسلام، علما و روحانیان بسیاری برای ایجاد حکومت الهی و دینی در جهان تلاش کرده اند که از برکت قیام حضرت امام خمینی(ره)، این مهم محقق شد، اما مهم‌تر از پیروزی انقلاب اسلامی، ادامه راه با کسب بصیرت است.

 

وی با تاکید بر این‌که بهترین شیوه تبلیغ مبانی دینی، تبلیغ‌ عمل‌گراست، خاطرنشان کرد: گفتار، رفتار و منش روحانیان بهترین تبلیغ دین است، مردم احکام دینی و اسلام را با منش روحانیان و مبلغان می شناسند، از این رو مبلغان اعزامی بایستی با تهذیب نفس و خلوص نیت در منبر و مجالس حاضر شوند.

 

امام جمعه مراغه بصیرت‌بخشی، مقابله با انحرافات، پاسخگویی عقلایی و منطقی به شبهات و حضور فعال در صحنه های اجتماعی را از مهم‌ترین وظایف امروز روحانیت دانست و گفت: تعجبی ندارد که امروز شاهد تخریب چهره روحانیت از سوی رسانه های نظام سلطه هستیم، چراکه این مساله قبل از انقلاب نیز بوده است.

 

وی با تاکید بر این‌که تبلیغات سوء دشمنان تأثیری در جایگاه ‌روحانیت میان ملت‌ها نخواهد داشت، ادامه داد: استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و رژیم اشغالگر قدس بیشترین ضربه را از ملت ایران به ویژه جامعه روحانیت خورده است، از این رو به دنبال بدنام کردن روحانیت آگاه و مبارز است.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی مهم‌ترین خطرات امروز انقلاب اسلامی را بی توجهی به ارزش‌ها و اختلاف میان ملت و مسؤولان عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی و صدور آن به دنیا ولایت پذیری و ولایت مداری ملت ایران بوده است، روحانیت در ماه مبارک رمضان در راستای تقویت وحدت دینی و ملی تلاش کند.

 

وی در پایان ماه مبارک رمضان را فرصتی برای گسترش برنامه‌های جذاب برای فعالیت جوانان در مساجد دانست و خاطرنشان کرد: تمام مسؤولان و هیئت امنای مساجد باید نهایت تلاش خود را برای پذیرای از میهمانان ضیافت الهی و روزه داران در ایام ماه مبارک رمضان داشته باشند.

 

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به اینکه مسجد بهترین محل برای تبلیغ دین اسلام و ارتقای معرفت مسلمانان است، باید آداب و شئونات دینی نیز مورد توجه ویزه متولیان قرار گیرد./935/پ202/ب

 

 

ارسال نظرات