۳۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۳۳۰۵۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل تاکید کرد:

حضور معنوی و تبلیغی روحانیان در مناطق دور افتاده

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ستوده گفت: حضور معنوی و تبلیغی روحانیان در مناطق روستایی و دورافتاده این استان توانسته در توسعه کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی مذهبی نقش بسزایی داشته باشد.
حجت الاسلام ستوده، مديرکل تبليغات اسلامي استان اردبيل

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، در گردهمایی روحانیان، علما و مبلغان شهرستان گرمی اظهار داشت: روحانیان در طول تاریخ با وجود ناملایمات و کاستی‌های فراوان همواره در انجام رسالت تبلیغی خود بدون هیچ چشم‎داشتی نقشی مهم و تاثیرگذار داشته‌اند.

 

وی با بیان این‌که حضور روحانیان و مبلغان دینی در ایام تبلیغی سال همواره با برکات معنوی و فرهنگی فراوانی همراه بوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت حساس جغرافیایی استان اردبیل و هم‌مزری با کشورهای همسایه شمال‌غرب ایران، مبلغان دینی وظیفه خطیری در تبیین ارزش‌های اسلامی بر عهده دارند.

 

حجت الاسلام ستوده با تاکید بر این‌که مردم این استان با فشار روانی و رسانه‌ای مستقیم دشمنان اسلام مواجه‌اند، گفت: حضور معنوی و تبلیغی روحانیان در مناطق روستایی و دورافتاده این استان توانسته در توسعه کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی مذهبی نقش بسزایی داشته باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تجهیز خانه های عالم مناطق مرزی و محروم را عامل حضور و نقش روحانیت در توسعه برنامه های فرهنگی دانست و افزود: اعزام مبلغان به مناطق دورافتاده در پیشبرد اهداف فرهنگی و مذهبی نظام اسلامی ضرورتی انکارناپذیر است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود کمبود روحانی را از مهمترین معضلات تبلیغی و فرهنگی این استان برشمرد و تصریح کرد: عدم تناسب بین شمار روحانیان و مساجد استان وظیفه روحانیان را در تبلیغ دین دوچندان کرده است.

 

همچنین حجت‌الاسلام یدالله صفری، امام جمعه گرمی در سخنانی با اشاره به اهمیت تبلیغ در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه ضیافت الهی فرصتی مغتنم برای جذب جوانان به مساجد است.

 

حجت الاسلام صفری با بیان این‌که روحانیان و ائمه جماعات مساجد نقش بسزایی در تبیین جاذبه‌های دین مبین اسلام بر عهده دارند، گفت: روحانیت به‌عنوان سنگربان و دیده‌بان فرهنگی و عقیدتی نظام اسلامی بایستی با شناسایی مواضع دشمنان، با تبلیغ دین جوانان را نسبت به ارزش‌های الهی حساس‌تر کنند.

 

وی با تاکید بر این‌که جنگ نرم و رسانه‌ای دشمنان حد و مرز نمی شناسد و اعتقادات اصیل مذهبی ملت ایران را نشانه رفته است، افزود: مبلغان دینی بایستی با گسترش مطالعات و اطلاعات عمومی و همچنین با تجهیز به ابزارهای نوین تبلیغی، تلاش دشمنان در ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی را خنثی کنند.

 

همچنین حجت‌الاسلام سیدجعفر موسوی، رییس اداره تبلیغات اسلامی گرمی در سخنانی به ارائه گزارشی از اعزام مبلغان به مناطق مختلف شهری، روستایی و مرزی این شهرستان پرداخت و اظهار داشت: پیشبرد برنامه‌های مذهبی و فرهنگی بدون توجه به نقش ارزنده روحانیان ممکن نخواهد بود./935/پ202/ب

ارسال نظرات