۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۳۳۱۵۹

چند خبر کوتاه از دانشگاه علوم اسلامی رضوی

خبرگزاری رسا ـ حمایت از پایان نامه و رساله های کارشناسی ارشد و دکتری حوزه و دانشگاه، چاپ کتاب مهارت تغییر رفتار در آموزه های دینی و دریافت درجه علمی پژوهشی مجله آموزه های قرآنی عناوین چند خبر کوتاه از دانشگاه علوم اسلامی رضوی است.
دانشگاه رضوي


علی جانفزا، مسؤول روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی همانند سال‌های گذشته از پایان نامه‌ها و رساله‌های کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌ها و سطح‌های سه و چهار حوزه‌های علمیه کشور در موضوعات «سنت و سیره رضوی متناسب با نیازهای روز»، «سنت و سیره امام هادی(ع)» و «تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی» حمایت مالی به عمل می آورد.

وی با بیان این که متقاضیان باید موضوع‌های پایان‌نامه‌های خود را در قالب فرم درخواست حمایت از پایان‌نامه‌ ـ که در سایت دانشگاه موجود است ـ ارسال نمایند، افزود: ارائه معرفی نامه از دانشگاه محل تحصیل مبنی بر تصویب عنوان پایان‌نامه، ارائه نامه از دانشگاه محل تحصیل مبنی بر بلامانع بودن استفاده از حمایت‌ پایان‌نامه دانشگاه و عدم حمایت مالی از سوی سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و عمومی از شرایط پذیرش پایان‌نامه‌ها است.

مسؤول روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی ادامه داد: مهلت ارسال مدارک تا پایان آذرماه سال 91 می باشد و حمایت مبتنی بر تصویب نهایی در شورای حمایت است. حمایت فقط از پایان نامه‌های درحال نگارش و پایان‌نامه‌هایی است که تا پایان مهر ماه سال 91 به تصویب برسند.

وی اولویت های پژوهشی در موضوع «سنت و سیره رضوی متناسب با نیازهای روز» را نقش امام رضا(ع) در جریان امامت، تبیین و جایگاه امامت از منظر امام رضا(ع)، تبلور مدیریت و سیاست در جریان امامت امام رضا(ع)، نقش امامت در مسایل اجتماعی، تربیتی، عبادی و... از نگاه امام رضا (ع)، آگاهی از زمان و مکان (زمان شناسی) امام رضا (ع)، نقش امامت در مسایل سیاسی، مهارت‌های زندگی در گفتار و رفتار امام رضا(ع)، روش شناسی مناظرات امام رضا(ع) و تحلیل محتوایی مناظرات امام رضا(ع) دانست و بیان کرد: اولویت های پژوهشی در موضوع «سنت و سیره امام هادی(ع)»، نقش امام هادی(ع) در جریان امامت، امامت از نگاه امام هادی(ع)، جلوه‌های امامت در زیارت جامعه کبیره، بازخوانی جریان امامت در زیارت جامعه، اوضاع سیاسی و اجتماعی عصر امام هادی(ع) و تحلیل محتوایی زیارت جامعه کبیره می باشد.

کتاب «مهارت تغییر رفتار در آموزه‌های دینی» چاپ شد

جانفزا با ذکر این که کتاب «مهارت تغییر رفتار در آموزه های دینی» از سلسله مباحث مهارتهای زندگی، به قلم دکتر سیدجعفر علوی و به وسیله مرکز پژوهش دانشگاه علوم اسلامی رضوی منتشر شده است، یادآور شد: شانزده روش تغییر رفتار دیگران در این کتاب بررسی و برخی موانع تغییر به همراه مثال‌های کاربردی بیان شده است.

دریافت درجه علمی پژوهشی مجله آموزه های قرآنی

وی در بخش دیگری از این گفت و گو خاطرنشان کرد:‌ مجله آموزه های قرآنی به سردبیری دکتر سیدمحمدباقر حجتی با تصویب کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور موفق به اخذ درجه علمی پژوهشی شده است.

وی با بیان این که مدت اعتبار این مجوز دوسال می باشد و در صورت رعایت ضوابط کمیسیون این مجوز قابل تمدید است، متذکر شد: پیش از این مجله آموزه‌های حقوق کیفری دانشگاه علوم اسلامی رضوی موفق به اخذ درجه علمی پژوهشی شده بود./968/پ202/س

 

ارسال نظرات