۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۳۳۲۵۱
آیت‌الله سبحانی:

نزول تدریجی وحی بر پیامبر از نعمت‌های الهی است

خبرگزاری رساـ حضرت آیت‌الله سبحانی در جلسه درس تفسیر خود گفت: برخلاف اهل سنت ما اعتقاد داریم که تدریجی نازل شدن وحی بر پیامبر(ص) از نعمت‌های خداوند است.
درس تفسير قرآن کريم توسط آيت الله سبحاني در مدرسه حجتيه قم
 
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سبحانی از مراجع تقلید، در دومین روز از ماه مبارک رمضان، در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مدرسه حجتیه قم برگزار شد، با بیان این که مشرکان مکه همیشه نسبت به پیامبر اکرم(ص) کارشکنی می‌کردند، اظهار داشت: دشمنان شایعه‌ای درست کرده بودند که خداوند پیامبر اکرم (ص) را ترک کرده است.
وی ادامه داد: در ارتباط با دلیل این شایعه اهل سنت روایات بسیار زیادی دارند که مهم ترین آن این است که زن ابولهب دو شب دید که پیامبر نماز شب نخواند و گفت که خداوند حضرت محمد(ص) را ترک کرده است.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که در شایعه بودن این مطلب کسی شک ندارد، خاطرنشان کرد: این یکی از شایعاتی است که سبب ندارد و خداوند برای رفع این شایعه آیات سوره ضحی را نزال کرد، البته می‌توان گفت خداوند این آیات را برای تقویت روحیه پیامبر اکرم (ص) نازل کرده است.
وی با اشاره به این که انبیا در عین اینکه از مقام بالایی برخوردار هستند، احتیاج به تقویت روحیه دارند، تصریح کرد: هنگامی که پیامبر مردم را به گفتن لااله الا ‌الله دعوت می‌کردند ولی آنها بر سر ایشان سنگ می‌زدند، ممکن بود روحیه ایشان تضعیف شود و خداوند برای تقویت روحیه پیامبر اکرم(ص) آیاتی را نازل می‌کرد.
حضرت آیت‌الله سبحانی گفت: اهل سنت می‌گویند که ضحی خوب است ولی لیل بلا است، این در حالی است که ما می‌گوییم هم ضحی و هم لیل از نعمت‌های خداوند است و همچنین تدریجی نازل شدن وحی نیز از نعمت‌هایی است که خداوند عطا فرموده تا ارتباط پیامبر اکرم(ص) با عالم بالا قطع نشود./990/پ202/ج
ارسال نظرات