۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۳۳۲۶۲
آیت الله طبرسی:

بصیرت‌ جز در سایه فهم و تدبر قرآن کریم حاصل نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای فرار از دام‌های شیطان دانست و گفت: بصیرت جز در سایه فهم و تدبر قرآن کریم امکان‌پذیر نیست؛ چون قرآن ما را به فهم در آفاق و انفس دعوت می‌کند.
آيت الله طبرسي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در دیدار مسؤولان اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، این ماه با عظمت را بهترین فرصت برای پاک کردن درون از سیاهی ها دانست و گفت: بر اساس بیان حدیث قدسی هیچ عبادتی بیشتر از روزه‌داری نزد خداوند جایگاه ندارد.


وی با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای پالایش درون خود است، افزود: این ماه بهانه ای برای بازنگری به اعمال خود است و مردم نباید به راحتی از فضائل این ماه بی بهره بمانند.


امام جمعه ساری با اشاره به این که ماه رمضان فرصتی است تا به تعالیم الهی و به فطرت خود بازگردیم، گفت: نزول کتاب آسمانی ما مسلمانان دراین ماه نشان دهنده عظمت ماه رمضان است.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای فرار از دام های شیطان دانست و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های معنوی این ماه در جهت پاسخگویی به شبهات دینی نیز بهره گرفت.


وی در ادامه سخنان خود بر انس و الفت بیشتر با مفاهیم قرآنی در این ماه تأکید کرد و گفت: باید از مفاهیم حیاتبخش کلام الهی در زندگی بیشتر بهره گیریم.


امام جمعه ساری با بیان این که قرآن کریم به عنوان آخرین کتاب الهی بشر را به تدبر در آیات، سیر آفاق و انفس فرا می‌خواند، عنوان داشت: آنچه به عنوان نیازمندی و پاسخ به نیازهای بشر می‌دانیم باید عاقلانه در آن تدبر شود.


آیت الله طبرسی به راه های تقویت بصیرت در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت:
 بصیرت جز در سایه فهم و تدبر قرآن کریم امکان‌پذیر نیست؛ چون قرآن ما را به فهم در آفاق و انفس دعوت می‌کند.


نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که مسؤولان در نظام دینی باید همه توان خود را برای خدمت به مردم به کار گیرند، خاطرنشان کرد: افزایش رفاه اجتماعی باید اولویت برنامه‎های مدیران وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی باشد.


آیت الله طبرسی با بیان این که پس از انقلاب اسلامی ایران خدمات گسترده ای به بخش های مختلف کشور ارائه شد، گفت: این میزان خدمات با قبل از پیروزی انقلاب به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، اما باید تقویت شود.


وی با تأکید بر این که مسؤولان کشور به ویژه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی باید در جهت ایجاد اشتغال در کشور از همه ظرفیت‎های موجود بهره گیرند، ادامه داد: یکی از راه های تقویت رفاه اجتماعی افزایش اشتغال‎زایی در کشور است.


نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود بروکراسی های دست و پاگیر در سازمان های دولتی را یکی از مشکلات کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه این گونه مسائل زمینه نارضایتی مردم به وجود آورده است.


آیت الله طبرسی با بیان این که افزایش اشتغال در جامعه زمینه رونق اقتصادی کشور را فراهم خواهد کرد، بیان داشت: رسیدن به یک اشتغال پایدار نیازمند تقویت اقتصاد و برنامه ریزی مناسب است.


امام جمعه ساری همچنین به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار وسرمایه ایرانی اشاره کرد و خواستار برنامه ریزی مدیران و مسؤولان کشور برای تحقق رهنمودهای رهبری شد.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که مسؤولان نباید نامگذاری امسال مقام معظم رهبری را تنها به عنوان یک شعار قلمداد کنند، خاطرنشان کرد: معظم له با هوشمندی و تدبیر چند گام جلوتر از دشمنان با نامگذاری امسال به عنوان سال حمایت از تولید ملی مسؤولان را متوجه توطئه جدید دشمنان کردند./950/پ202/س

 

ارسال نظرات