۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۳۳۴۵۴
نماینده مردم تبریز:

ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی در راستای تحقق شعار سال است

خبرگزاری رسا ـ سعیدی خواستار کار فرهنگی و تبلیغی دراز مدت برای تغییر ذائقه مصرف کننده داخلی برای خرید کالاهای ایرانی شد و گفت: ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی لازمه تحقق شعار سال است.
محمداسماعيل سعيدي، منتخب مردم تبريز در انتخابات نهم مجلس

 

محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به تشریح اهمیت تحقق شعار سال پرداخت و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی طی سال‌های گذشته با تاکید بر اهمیت توسعه صنعتی و اقتصادی کشور، خواستار حرکت جهادی در این عرصه شده‌اند.

وی با اشاره به الزامات تحقق اهداف سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی خاطرنشان کرد: بسیاری از تولیدکنندگان داخلی با وجود تولید محصولات و کالاهای باکیفیت، به‌علت عدم تبلیغ و بازاریابی مناسب در عرصه‌های بین‌المللی با مشکلاتی رو به رو هستند که در نهایت موجب کاهش کیفیت و عدم استقبال مشتریان داخلی و خارجی می شود.

سعیدی ادامه داد: اگر امروز شاهد هستیم که فرش ایران و تبریز در سراسر جهان مشتریان خاص و ثابت خود را دارد، حاصل سال‌ها تبلیغ و تلاش تجار و بازرگانان آذربایجان در خارج از مرزها است، اگر چنین شرایطی در برخی محصولات تولید داخل از جمله زعفران و کفش نیز حاکم بود، دیگر شاهد خرید تولیدات داخلی خود با مارک‌های خارجی نبودیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس ارتقای کیفیت، کاهش قیمت، تبلیغات گسترده و علمی و همچنین حمایت از تولیدکنندگان داخلی را از جمله مهم ترین عوامل تحقق شعار سال دانست و افزود: یکی از مهم ترین مواردی که موجب تشویق و حمایت جدی از تولیدکننده داخل می‌شود، لزوم ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی است، هرچند درآمدهای حاصل از تبلیغ کالاهای خارجی قابل توجه باشد.

وی خاطرنشان کرد: تولیدکننده داخلی باید به سطحی از رقابت با تولیدکننده خارجی برسد که تمام بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی شهر در انحصار تولیدات داخلی باشد، در شرایط فعلی باید با دوری کردن از سود محوری، منافع کشورمان را در نظر بگیریم.


سعیدی همچنین خواستار کار فرهنگی و تبلیغی دراز مدت برای تغییر ذائقه مصرف کننده داخلی برای خرید کالاهای ایرانی شد و افزود: تمام قوای سه‌گانه در تحقق مطالبات رهبری در سال تولید ملی مسؤول هستند، نمایندگان می توانند با تصویب قانون ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی را به شکل قانونی دنبال کنند،دولت نیز بایستی مجری قوانین وکلای ملت باشد.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان خواستار تعامل نهادهای علمی و صنعتی برای نوآوری، ابتکار، ارتقای کیفیت و کاهش قیمت تولیدات داخلی شد و افزود: یکی از عوامل موفقیت برخی کشورهای جنوب‌شرق آسیا در فروش کلان تولیدات خود، شناخت خوب از بازار و ذائقه مشتریان خود است./935/ت303/ج

ارسال نظرات