۰۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۱۳۳۶۲۹
در ماه رمضان صورت گرفت؛

افزایش ارتباط مردمی با مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی با بیان این‌که بیشترین ارتباط مردم با این مرکز در ماه رمضان برقرار می‌شود، گفت: احکام شرعی، مباحث قرآنی، اعتقادی و اخلاقی به ترتیب بیشترین حجم سؤالات مردم را در ماه رمضان به خود اختصاص داده است.
حجت‌الاسلام علي مخدوم

 

حجت‌الاسلام علی مخدوم، رییس مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: تمام تلاش کارشناسان حوزوی مرکز آن است که در خدمت دینداری مردم بتوانند کار ثمربخشی انجام دهند.

 

وی با بیان این‌که بیشترین ارتباط مردم با این مرکز در ماه مبارک رمضان برقرار می‌شود، گفت: با توجه به نبود امکانات و عدم توسعه فعالیت‌ها با هدف برقراری ارتباط بیشتر با مردم از طریق تلفن، برای پاسخ‌گویی به سؤالات بیشتر از جایگزین‌هایی مانند ارتباط پیامکی و فضای مجازی استفاده شده است.

 

رییس مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی افزود: کارشناسان این مرکز در ماه مبارک رمضان صبح‌ها از ساعت 9 تا 13 و بعدازظهرها از ساعت 16 تا 20 با شماره 096400 پاسخ‌گوی سؤالات دینی مردم هستند و سامانه پیامکی به شماره 30009640 نیز مانند دو سال گذشته برای این منظور در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان این‌که مردم می‌توانند سؤالات فقهی و احکام شرعی خود را با مشخص کردن مرجع تقلید از طریق پیامک ارسال کنند، گفت: پاسخ‌گویی به سؤالات پیامکی 24 ساعته است و پیامک‌های دریافتی در طول شبانه‌روز بسته به حجم پیامک‌ها، حداکثر یک روزه پاسخ و به شماره فرستنده ارسال می‌شود.

 

حجت‌الاسلام مخدوم اظهار داشت: البته در برخی مواقع به سبب ترافیک بیش از حد و مشکلاتی که ممکن است برای سامانه‌های مخابراتی پیش آید، پاسخ‌گویی به سؤالات پیامکی با تأخیر همراه خواهد شد، اما تمام تلاش کارشناسان مرکز پاسخ‌گویی هرچه سریع‌تر به سؤالات پیامکی مردم است.

 

وی تصریح کرد: مسیرهای فضای مجازی از فضای پاسخ‌گویی زنده تا انجمن‌های گفت‌وگوی دینی همچنان به خوبی پاسخ‌گوی ارتباط مردم هست که نشانی این مسیرها در پایگاه اینترنتی مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی به نشانی www.pasokhgoo.ir در دسترس است.

 

رییس مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی با بیان این‌که کارشناسان این مرکز به طور متوسط و در مسیرهای مختلف روزانه 10 هزار تماس را پاسخ می‌دهند، گفت: مردم در مواردی که از نوع پاسخ‌ها قانع نمی‌شوند، می‌توانند مجدد تماس گرفته و سؤالشان را مطرح یا اگر انتقادی دارند ارائه کنند.

 

وی افزود: اگرچه حجم انتقادات زیاد نیست و بیش از هم لطف مردم شامل حال کارشناسان حوزوی این مرکز می‌شود، اما برای ارتباط هرچه بیشتر اگر انتقاد و ایرادی درباره نوع پاسخ‌گویی در نظر دارند ارائه کنند تا سیستم ارزیابی پیگیری کرده و تذکرات لازم را بدهد.

 

حجت‌الاسلام مخدوم با بیان این‌که احکام شرعی بیشترین سؤالات مردم در ماه رمضان را تشکیل می‌دهد، گفت: در روزهای نخست این ماه مبارک به طور طبیعی سؤالات احکام شرعی حجم بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد و بعد سؤالات قرآنی، مباحث اعتقادی و اخلاقی مقداری فراوانی بیشتری پیدا می‌کند.

 

وی با اشاره به محدودیت امکاناتی مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی، از مردم خواست که اگر احیانا در گرفتن تماس ناموفق شده و یا با تأخیر و اشغالی خطوط روبه‌رو می‌شوند و نمی‌توانند در همان ارتباط نخست جواب سؤالشان را بگیرند، عذرخواهی کارشناسان و مسؤولان مرکز را پیشاپیش بپذیرند. /920/ت302/ن

ارسال نظرات