۰۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۳۳۸۲۳

طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه‌های اردبیل اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های اردبیل از برگزاری دومین طرح ضیافت اندیشه استانی دانشجویان دانشگاه‌های اردبیل خبر داد.
طرح ضيافت انديشه

 

حجت الاسلام کاظم معاضدی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های اردبیل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل اظهار داشت: دومین طرح ضیافت اندیشه اردبیل از ششم تا 24 مرداد ماه برگزار می شود.

 

وی با بیان این‌که سه هزار و 26 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های اردبیل در این طرح شرکت خواهند کرد، افزود: طرح ضیافت اندیشه دانشجویان با رویکرد فرهنگی و قرآنی با هدف تقویت باورهای دینی، اعتقادی و ترویج فرهنگ قرآنی میان قشر دانشگاهی استان برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام معاضدی با تاکید بر این‌که ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم برای ارتقای معرفت دینی و عقیدتی دانشجویان و قشر نخبه جامعه است، خاطرنشان کرد: 60 درصد ثبت نام کنندگان دانشجو، دختر و 40 درصد را پسران تشکیل می دهند که کلاس های دوره ویژه بانوان در دانشگاه آزاد اسلامی و آقایان در دانشگاه محقق اردبیلی تشکیل می شود.

 

وی با اشاره به این‌که این طرح از سوی وزارت علوم و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اجرایی می شود، گفت: حلقه‌های معرفت، آشنایی با مسائل روز و جریان شناسی سیاسی، مشاوره های روان شناسی، خانواده، مهارت زندگی و سخنرانی در قالب موضوعات روز از جمله برنامه های این طرح خواهد بود.

 

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های اردبیل از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و جلسات پرسش و پاسخ با حضور اساتید حوزه و دانشگاه خبر داد و گفت: همزمان با شب های قدر نیز برنامه های مختلف معرفتی و فرهنگی در قالب طرح ضیافت اندیشه پیش بینی شده است.

 

وی با اشاره به برگزاری بیش از 60 کلاس با حضور 20 استاد در طرح ضیافت اندیشه، ادامه داد: برابرسازی، ارائه گواهی، گذراندن چهار واحد درسی از دروس معارف اسلامی و قرعه کشی برای سفر زیارتی عتبات عالیات و حج عمره مفرده دانشجویی از جمله مزایای این طرح برای شرکت کنندگان است.

 

حجت الاسلام معاضدی در پایان با بیان این‌که استقبال دانشجویان اردبیلی برای شرکت در طرح ضیافت اندیشه سال‌جاری بسیار چشم‌گیر بوده است، گفت: برنامه محوری این طرح بر اساس دروس اندیشه سیاسی، اخلاق، آداب و آشنایی با منابع اسلامی خواهد بود./935/ت302/ب

 

ارسال نظرات