۰۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۳۳۸۵۸
امام جمعه سراب:

احداث خانه‌های عالم در کنار مساجد ضروری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سراب با تأکید بر نقش محوری مساجد در جامعه اسلامی ابراز داشت: در کنار مساجد باید مکان و خانه ای مناسب برای استقرار عالم و روحانی دینی در نظر گرفته شود.
امام جمعه سراب

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سراب،حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب، امروز در خطبه‎های نمازجمعه این شهر گفت: نماز جمعه از برکت های انقلاب اسلامی و یادگار حضرت امام راحل(ره) است.

 

وی با گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور به امامت مرحوم آیت الله طالقانی اظهارداشت: در یک نظام دینی نمازجمعه سنگر اصلی برای تحکیم پایه های اساسی نظام محسوب می شود.

 

او با یادآوری عظمت و شکوه نمازجمعه در اسلام افزود: نمازجمعه دارای کاربرد عبادی سیاسی بوده و تریبونی برای روشنگری سیاسی و اجتماعی است. 

 

امام جمعه سراب یادآورشد: دشمنان به خوبی به اهمیت نمازجمعه وقوف داشته و به همین علت درصدد تضعیف آن هستند.

 

حجت الاسلام اکرمی با تأکید بر نقش محوری مساجد در جامعه اسلامی ابراز داشت: در کنار مساجد باید مکان و خانه ای مناسب برای استقرار عالم و روحانی دینی در نظر گرفته شود.

 

خطیب جمعه سراب از دولتمردان خواست تا نسبت به احداث و یا خریداری خانه های عالم در کنار مساجد شهر و روستا اقدام کنند.

 

وی با طرح این پرسش که چرا دولت در ادامه فعالیت های شایسته و قابل تقدیر خود در احداث خانه های بهداشت نسبت به تامین خانه های مورد نیاز برای اطبای روح و روان انسان ها اقدامی نمی کند، افزود: از دولت جمهوری اسلامی انتظار می رود که با ورود در این حوزه اقدامات اساسی را انجام دهد.

 

امام جمعه سراب در عین حال تاکید کرد: نهادهای فرهنگی شهرستان حاضرند تا نصف هزینه تأمین خانه های عالم را تقبل کنندبه شرطی که نصف دیگر هزینه از سوی کمک های خیرین تأمین شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی سراب با اشاره به احداث مصلای بزرگ سراب بیان داشت: کمک های مردمی برای تأمین هزینه های احداث این مرکز تبلیغی و دینی کافی نبوده و باید شورای اسلامی شهر تمهیداتی در این زمینه انجام دهد.

 

امام جمعه سراب با گرامیداشت یاد و نام بزرگ بانوی پیامبر حضرت خدیجه کبری تأکید کرد: مساجد باید در روز رحلت ایشان آیین های ویژه ای برگزارکنند.

 

حجت الاسلام اکرمی در ادامه مردم را به شرکت در جشن گلریزان دعوت کرد و افزود: کمک به آزادسازی زندانیانی که به دلیل جرایم غیر عمد گرفتار آمده اند دارای ثوابی اخروی است./949/پ202/س

ارسال نظرات