۰۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۱۳۳۸۷۴

مردم اردبیل جنایات دولت میانمار را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ نمازگزاران جمعه در سراسر استان اردبیل با برپایی راهپیمایی پرشور جنایات دولت میانمار در کشتار مسلمانان این کشور را محکوم کردند.
تظاهرات ميانمار

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، همزمان با ماه مبارک رمضان، نمازگزاران جمعه در سراسر استان اردبیل با انجام راهپیمایی و تجمع اعتراض آمیز با سر دادن شعار سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن، وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، جنایات دولت میانمار علیه مسلمانان این کشور را محکوم کردند.

 

مردم مؤمن و متدین روزه‌دار اردبیل امروز پس از اقامه نماز جمعه در تجمعی پرشور و با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل سکوت مجامع بین‌المللی در قبال نسل کشی مسلمانان میانمار را محکوم کردند و خواستار اقدام تسریع در توقف جنایات دولت میانمار شدند.

 

نمازگزاران اردبیلی همچنین با صدور قطعانامه‌ای از مجامع جهانی خواستند تا به سکوت مرگبار خود در قبال کشتار مسلمانان میانمار پایان داده و مانع ادامه نسل‌کشی مسلمانان این کشور شوند.

 

راهپیمایان در این قطعنامه‌ خواستار برخورد با عاملان جنایات میانمار شدند و با اشاره به همزمانی بازی‌های المپیک با کشتار مسلمانان میانمار تأکید کردند: همزمانی بازی‌های المپیک با کشتار مسلمانان میانمار برگرفته از ماهیت صهیونیستی این بازی‌ها است.

 

همچنین در این قطعنامه از وزارت خارجه خواسته شد تا در کنفرانس اسلامی و نیز جنبش عدم تعهد موضعی روشن در قبال کشتار مردم مظلوم میانمار اتخاذ کنند و تأکید کردند: ما نمازگزاران جمعه اردبیل خواستار جایگزینی ساختاری جدید به جای ساختار فعلی سازمان‌های دفاع از حقوق بشر هستیم.

 

بنا به گزارش خبرنگار رسا در اردبیل، در دیگر شهرهای این استان نیز مردم پس از اقامه نماز وحدت‌بخش جمعه با برپایی راهپیمایی خودجوش جنایات اخیر در میانمار را محکوم کردند./935/پ202/س

ارسال نظرات