۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۱۳۳۹۹۷
استاد حوزه علمیه کرمان:

رشد آغازین مکتب اسلام در پرتو مجاهدت اقتصادی حضرت خدیجه صورت گرفت

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه کرمان اظهار داشت: حضرت خدیجه به واسطه تمکن مالی که داشتند کمک های مالی فراوانی به پیامبر(ص) و مسلمانان کردند به طوری که می توان گفت مکتب اسلام به واسطه کمک های مالی حضرت خدیجه رشد کرد و بارور شد.
رشد آغازین مکتب اسلام در پرتو مجاهدت اقتصادی حضرت خدیجه صورت گرفت

 

صدیقه منتظر، استاد حوزه علمیه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تبیین شخصیت معنوی حضرت خدیجه(س) پرداخت و تصریح کرد: ایشان یکی از چهار زن برتر عالم است که احترام پیامبر نسبت به ایشان منحصر به زمان حیات ایشان نبود بلکه رسول خدا پس از وفات این بانوی بزرگوار اسلام هم از وی به نیکی یاد می کردند.

 

وی همچنین بیان داشت: حضرت خدیجه به واسطه تمکن مالی که داشتند کمک های مالی فراوانی به پیامبر(ص) و مسلمانان کردند به طوری که می توان گفت مکتب اسلام به واسطه کمک های مالی حضرت خدیجه رشد کرد و بارور شد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه  تصریح کرد: حمایت و پشتیبانی حضرت خدیجه از پیامبر(ص) کمتر از کمک های مالی که به رسول اکرم داشتند نبود؛ زمانی که حضرت محمد(ص) در غار حرا بودند حضرت خدیجه برای ایشان غذا و آب می فرستاد و برای پیامبر قوت قلب بودند.

 

منتظر در ادامه افزود: ائمه(ع) هم همان احترامی که پیامبر(ص)  نسبت به حضرت خدیجه داشتند را به آن بانوی پاک سیرت داشتند و همان تعظیمی که ائمه(ع) نسبت به حضرت زهرا داشتند همان را نسبت به مادرشان حضرت خدیجه هم داشتند.

 

وی حمایت حضرت خدیجه از پیامبر(ص) را فراتر از وظایف یک همسر دانست و گفت: حمایت های آن حضرت از پیامبر(ص) الگوی مناسبی برای زنان امروز است که بهتر است خانم ها سعی کنند از همسرانشان همین گونه حمایت کنند. البته نباید در این بین از مقام و شخصیت پیامبر اکرم(ص) هم چشم پوشید و مردان امروزی باید پیامبر اسلام را الگویی برای رفتار مناسب با همسران خود قرار دهند.

 

وی با تأکید بر این که زنان باید مکمل همسران خود باشند گفت: اگر زنان تمکن مالی دارند بهتر است به همسرانشان کمک کنند و اگر از نظر مالی نمی توانند کاری بکنند حداقل سعی کنند هزینه های بی مورد نداشته باشند.

 

منتظر در ادامه با اشاره به اینکه حضرت خدیجه در جهت اخلاقیات نمونه است افزود: این بانوی پاکدامن در موارد برخورد با نامحرم به اندازه ضرورت اکتفا می کردند.

 

وی همچنین با تأکید بر این که خانم های مسلمان باید حضرت خدیجه را الگوی خود قرار دهند تصریح کرد: حجاب ایشان هم حجاب برتر بوده و در حد اعلای خود بوده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: زنان هم می توانند همچون حضرت خدیجه پا به پای مردان با مدیریت صحیح هزینه ها علاوه بر حمایت از بهانه گیری ها خودداری کنند و در بهبود شرایط مؤثر باشند.

 

وی در پایان اظهار داشت: ما سختی ها و مشکلات کشورمان را قبول داریم اما معتقدیم باید صبر حضرت خدیجه را سرلوحه خودمان قرار دهیم و علاوه بر رضایت و تحمل شرایط موجود، پاداش خود را از خداوند بخواهیم./9702/ت302/ب

ارسال نظرات