۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۱۳۴۱۹۸
نماینده مردم تهران:

رمز پیروزی نظام بر چالش‌ها پیروی از ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بهترین راه مقابله با تحریم‌های همه جانبه دشنان علیه نظام را توجه به فرمایشات رهبری دانست و بر ضرورت وحدت و همگرای مسؤولان تاکید کرد.
لاله افتخاري

 

لاله افتخاری منتخب مردم تهران در خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مسؤولان نظام، با بیان این که اصلی‌ترین رمز پیروزی نظام بر چالش‌ها و مشکلات، پیروی از ولایت فقیه است، گفت: همان گونه که حضرت امام فرمودند «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.» تبعیت از ولایت فقیه نظام اسلامی را در عرصه های مختلف به موفقیت رسانده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: عملا در فتنه سال 88 اثبات شد، هدایت‌گری ولی فقیه و تبعیت مردم از ولی امر بود که باعث شد ملت از همه فتنه‌ها و مشکلات با موفقیت عبور کند.

وی در ادامه با تبیین تفاوت‌های مشکلات اقتصادی ایران و غرب، به تشریح مثال رهبری در این‌باره پرداخت و اظهار داشت: همان گونه که رهبری نیز فرمودند، ملت ایران مانند کوهنوردی در حال صعود است که مسیر سختی را در پیش رو دارد و باید با تمام سعی و توان، با علم به آینده و برنامه‌ریزی به سمت بالا حرکت کند.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: اما غرب در حقیقت مانند کسی است که در خواب بوده و یکباره مصیبت‌ها و مشکلات زیادی بر او وارد شده است، یعنی آنها بیش از هر چیزی با توجه به کشورهای دیگر به فکر این بودند که منابع آنها را غارت کنند و این کشورها را تحت سلطه خود بگیرند غافل از اینکه همان چالش‌ها گریبانگیرشان شد، بر این اساس مقام معظم رهبری این بحران را به بهمنی تشبیه کرداند که خروج از آن خیلی مشکل یا غیر ممکن است. 

وی بهترین راه مقابله با تحریم‌های همه جانبه دشنان علیه نظام را توجه به فرمایشات رهبری دانست و بیان داشت: همان گونه که ایشان از سال‌های قبل نیز پیشنهاد کرده بودند و الآن احساس نیاز به آن شده، بهترین راه مقابله، اقتصاد مقاومتی است. 

افتخاری در تشریح اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: پیش از این مردم به صورت خود  جوش برای اقتصاد مقاومتی برنامه داشتند، روستاها تا حدی خود کفا بودند و این طور نبود که روزی به خاطر دیر رسیدن کالا از کار خسته شده و ناامید شوند، همچنین افتخار خانواده‌ها این بود که همه نیازهای خود را تامین می کردند. 

وی اضافه کرد: متاسفانه از این فرهنگ دور شدیم و راه چاره، بازگشت به همان فرهنگ است، اقتصاد مقاومتی در صورتی شکل می‌گیرد که فرهنگ‌سازی و زمینه‌سازی در کنار هم انجام شود.

نماینده مردم تهران در ادامه با بیان این که اوضاع کنونی از راه اجرایی کردن دقیق قانون حمایت از تصویب سیاست‌های دانش‌بنیان می تواند تاثیر گذار باشد تصریح کرد: هرچند متاسفانه تصویب این برنامه و سیاست‌های مربوطه چندین ماه بیشتر از مدت پیشنهادی مجلس به دولت به طول انجامید اما به هر حال مدتی پیش اولین جلسه‌ی این شورا تشکیل شد و امید است به خوبی راه خود را طی کند.

افتخاری در پایان با اشاره به توصیه‌های مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت توجه مسؤولان به وحدت و پرهیز از اختلافات اظهار داشت: به هر حال قوا در عین حفظ استقلال خود طبق قانون اساسی، باید وحدت و همگرایی داشته باشند تا به نتیجه مطلوب برسند، در غیر این صورت جز اتلاف انرژی و از دست دادن فرصت‌ها راه به جایی نخواهند برد./908/ت302/ج

ارسال نظرات