۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۳۴۳۱۷

اعزام طلاب حوزه علمیه بیرجند به مناطق محروم لرستان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی از اعزام 45 طلبه برادر این حوزه به مناطق محروم لرستان خبرداد.
اعزام طلاب و مبلغان
 
حجت الاسلام مجید نصیرایی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این مطلب، هدف از این اعزام  را تبلیغ امور دینی در مناطق محروم و خوسازی فردی عنوان و تصریح کرد: در سال جاری استقبال طلاب برای حضور در طرح هجرت بسیار مناسب بوده به گونه ای که بیش از یک هزار طلبه به مناطق محروم استان و خارج استان اعزام شده اند.
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی ادامه داد: برگزاری کلاس های احکام، برگزاری نشست های مهدویت و آشنایی با مبحث ولایت فقیه از مهم ترین موضوعات آموزشی طلاب در طرح هجرت هستند.
حجت الاسلام نصیرایی با بیان این که حضور طلاب در طرح هجرت رنگ و بوی متفاوتی به مناطق محروم بخشیده است، گفت: طرح هجرت بزرگترین فرصت انسان سازی برای اقشار و گروه های مختلف جهادی است.
مسابقه کتابخوانی سفره آسمانی در خراسان جنوبی برگزار می شود
حجت الاسلام محسن مومنی، مسؤول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: مسابقه سراسری کتابخوانی سفره آسمانی با هدف ترویج علوم و معارف قرآن کریم در امامزادگان و بقاع متبرکه این استان برگزار می شود.
وی افزود: این مسابقه با بهره ‌مندی از عواید موقوفات در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش به ویژه نیات فرهنگی و قرآنی اوقاف و امورخیریه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به توزیع شش هزار کتاب سفره آسمانی در سطح امامزادگان خراسان جنوبی اضافه کرد: این کتاب مشتمل بر چهل نکته قرآن کریم همچون رزق و روزی، حجاب و آفات بی حجابی، دشمن شناسی و فلسفه جهاد است.
حجت الاسلام مومنی افزود: کتاب سفره آسمانی منتخبی از کتاب ارزشمند دقایقی با قرآن اثر حجت ‌الاسلام قرائتی است که 40 موضوع مهم قرآنی را مورد توجه قرار داده است.
معاون فرهنگی اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه شرکت در مسابقه سفره آسمانی برای علاقه‎مندان بالای 12 سال آزاد است، مهلت ارسال آثار را تا پایان شهریور ماه سال جاری اعلام کرد./930/د101/ب
ارسال نظرات